به گزارش رصدمراغا؛ اسماعیل کریمی اصل مدیر جهاد کشاورزی مراغه با اشاره به جذب و نوسازی ماشین‌آلات کشاورزی شهرستان در سال”جهش تولید” ، گفت: امسال ضریب مکانیزاسیون کشاورزی این شهرستان از ۱.۹ به ۲.۱ اسب بخار در هکتار افزایش یافت. وی ادامه داد: جذب ٧۶ دستگاه انواع تراکتور و ٢ دستگاه کمباین و ٨٢ دستگاه […]

به گزارش رصدمراغا؛ اسماعیل کریمی اصل مدیر جهاد کشاورزی مراغه با اشاره به جذب و نوسازی ماشین‌آلات کشاورزی شهرستان در سال”جهش تولید” ، گفت: امسال ضریب مکانیزاسیون کشاورزی این شهرستان از ۱.۹ به ۲.۱ اسب بخار در هکتار افزایش یافت.

وی ادامه داد: جذب ٧۶ دستگاه انواع تراکتور و ٢ دستگاه کمباین و ٨٢ دستگاه ادوات کشاورزی از طریق اعطای تسهیلات مناسب، مهم‌ترین اقدام برای افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در این شهرستان بوده است.

وی اضافه کرد: امسال حدود ۸.۳۸ میلیارد تومان تسهیلات برای افزایش ضریب مکانیزاسیون و خرید انواع تراکتور و ادوات برای کشاورزان این شهرستان تخصیص یافت.

مدیر جهاد کشاورزی مراغه: تسهیلات افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در سال جاری به صورت کامل جذب شد و همین روند در سال‌های آینده نیز ادامه می‌یابد

«کریمی اصل» اظهار داشت: این میزان تسهیلات به صورت کامل جذب شد و این امر در سال‌های آینده نیز با هدف مدرن‌سازی ماشین‌آلات کشاورزی ادامه خواهد یافت.

هم‌اکنون در مراغه چهار هزار و ۳۰۲ دستگاه تراکتور و ۴١ دستگاه کمباین توسط کشاورزان این شهرستان در اراضی کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: تضمین تولید و امنیت غذایی و کاهش هزینه تولید، در گرو بکارگیری ماشین‌آلات با فناوری‌های روز و همچنین کشاورزی علمی است.

ضریب مکانیزانسیون کشاورزی مراغه با کشور برابری می‌کند

طبق گزارشات کسب شده توسط رصدمراغا؛ رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی طی اوایل اسفندماه جاری از ارتقای ضریب مکانیزاسیون کشاورزی کشور به ۲.۱ اسب بخار در هکتار خبر داده بود و بر همین اساس ضریب مکانیزانسیون کشاورزی مراغه با کشور برابری می‌کند.

گفتنی است در دولت یازدهم ردیف اعتباری مستقلی به بخش مکانیزاسیون کشاورزی تعلق گرفت؛ به ‌طوری که برای پروژه تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی با محور اقتصاد مقاومتی از نیمه دوم سال ۱۳۹۲ تاکنون به تدریج هفت خط اعتباری به این بخش اختصاص یافته است.

خط نخست اعتباری در سال ۱۳۹۲ به ظرفیت هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، خط دوم به میزان هشت هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۹۳، خط سوم به میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۹۴، خط اعتباری چهارم به مبلغ ۱۲ هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۹۵، خط اعتباری پنجم در سال ۱۳۹۶ به مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال، خط اعتباری ششم در سال ۱۳۹۷ به مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال و خط اعتباری هفتم در سال گذشته به مبلغ یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافت.

مراغه با بیش از ۱۱۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و تولید سالانه حدود ۴۰۰ هزار تن محصولات باغی و ۲۰۰ هزار تن محصولات دیم از قطب‌های کشاورزی شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود.
این شهرستان در زمینه تولید سیب، آلوچه، مرغ و عسل در رتبه نخست استانی قرار دارد و هم‌اکنون ۴۶ سردخانه فعال برای نگهداری سیب و محصولات باغی با ظرفیت حدود ۱۲۰ هزار تن در شهرستان فعال است.
انتهای پیام