به گزارش رصدمراغا، شهرام مروتی سرپرست شهرداری مراغه شامگاه چهارشنبه در نشست صمیمی با اصحاب رسانه گفت: انضباط در بودجه و منابع مالی از محورهای اصلی مدیریت شهری در شرایط فعلی بوده و بودجه سال آینده شهرداری بر اساس افزایش سرانه شهروندی تعیین شده است. مروتی اظهار داشت: بودجه پیشنهادی شهرداری به شورای اسلامی شهر […]

به گزارش رصدمراغا، شهرام مروتی سرپرست شهرداری مراغه شامگاه چهارشنبه در نشست صمیمی با اصحاب رسانه گفت: انضباط در بودجه و منابع مالی از محورهای اصلی مدیریت شهری در شرایط فعلی بوده و بودجه سال آینده شهرداری بر اساس افزایش سرانه شهروندی تعیین شده است.

مروتی اظهار داشت: بودجه پیشنهادی شهرداری به شورای اسلامی شهر مراغه در سال ۱۴۰۰، ۱۵۰ میلیارد تومان بوده که سهم بودجه عمرانی ۵۳ درصد و بودجه جاری ۴۷ درصد است.

وی بیان کرد: طی سال آینده بودجه عمرانی شهرداری مراغه در محورهای گردشگری و توسعه معابر هزینه خواهد شد.

وی به نقش مشارکت عمومی در اجرای برنامه‌ها و طرح‌های مدیریت شهری نیز تاکید کرد و اظهار داشت: مدیریتی موفق و توانمند است که از مشارکت و مدیریت عمومی بهره‌مند باشد و در این راستا مدیریت شهری نیازمند تعامل و همکاری مردم و به خصوص اصحاب رسانه است.

سرپرست شهرداری در ادامه رودخانه صوفی‌چای را یکی از برندهای شهرستان عنوان کرد و گفت: بهسازی رودخانه صوفی‌چای در سال آینده ادامه خواهد داشت و ۲ پروژه عمرانی در بودجه سال ۱۴۰۰ مربوط به مسیر رودخانه صوفی‌چای است.

مروتی بیان کرد: در صورت مشارکت مردم در پرداخت عوارض خودرو، مشکلی در آسفالت معابر شهری نخواهیم داشت اما متاسفانه در این موضوع شاهد عدم همکاری مردم شهر مراغه هستیم.

وی تعداد تقریبی خودروهای شهرستان را حدود ۹۰ هزار دستگاه و ظرفیت جذب اعتبار عوارض خودرو را سالانه معادل ۱۳ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در سال گذشته ۷.۳۹ درصد از مالکان خودروها نسبت به پرداخت عوارض خودرو اقدام کردند که مجموع اعتبارات جذب شده از این ردیف یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بود که این میزان نشان‌دهنده مشارکت پایین همشهریان است.

وی ادامه داد: برای عملی شدن درخواست‌های به حق شهروندان در بهبود وضعیت آسفالت و زیرساخت‌های حمل و نقل، همت و مشارکت بیشتر همشهریان بسیار مهم و ضروری است.

وی به خرید قیر نیز اشاره و تصریح کرد: برای سال آینده نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان قیر خریداری شده و این میزان قیر در پروژه بلوار ۴۵ متری شهید سردار سلیمانی، پروژه بلوار ۳۵ متری حدفاصل میادین رسالت و الغدیر و بخشی برای لکه‌گیری استفاده خواهد شد.

وی اضافه کرد: در تلاش هستیم در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ پروژه بلوار ۴۵ متری شهید سردار سلیمانی، پروژه بلوار ۳۵ متری حدفاصل میادین رسالت و الغدیر را به بهره‌برداری برسانیم.

وی در ادامه به افزایش کرایه تاکسی‌ها اشاره کرد و ادامه داد: افزایش کرایه تاکسی‌ها به علت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کاهش تعداد مسافران از چهار به سه نفر است اما در صورت عدم رعایت کاهش تعداد مسافران با رانندگان متخلف برخورد خواهد شد.

وی به وضعیت ناوگان حمل و نقل مراغه نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه مشکل ناوگان حمل و نقل در کشور به مشکل اساسی تبدیل شده است و این مشکل مختص مراغه نیست.

وی با اشاره به اینکه اتوبوس‌های فرسوده مراغه بالای ۱۵ سال عمر دارد، افزود: در حال حاضر ۱۵ دستگاه اتوبوس توسط بخش خصوصی در مراغه فعالیت می‌کند و ۱۶ اتوبوس در دست بازسازی است.

وی بیان کرد: راه‌اندازی مرکز مطالعات عملیاتی شهرداری از دیگر برنامه‌هایی است که مجموعه مدیریت شهری ان را در اولویت خود قرار داده و در این خصوص اقدامات اولیه انجام شده است.

شهرام مروتی در سال ۱۳۹۷ به عنوان معاون اداری و مالی شهرداری مراغه منصوب و اواخر دیماه امسال به عنوان سرپرست شهرداری مراغه انتخاب شد.

شهرداری مراغه با درجه ۹ دارای سه منطقه، پنج معاونت و چهار سازمان زیرمجموعه بوده و در سال ۱۳۰۷ شمسی تاسیس شده است.

انتهای پیام/