به گزارش رصدمراغا، اعضای مجمع خیران مدرسه ساز مراغه از افراد شناخته شده و در بیشتر موارد از معلمان شاخص این شهرستان هستند که وقت و انرژی خود را در امر خیری چون مدرسه‌سازی صرف می‌کنند و نکته جالب اینکه زمانی چهار نفر از هفت عضو مجتمع خیران مدرسه‌ساز استان آذربایجان‌شرقی را تشکیل داده بودند. […]

به گزارش رصدمراغا، اعضای مجمع خیران مدرسه ساز مراغه از افراد شناخته شده و در بیشتر موارد از معلمان شاخص این شهرستان هستند که وقت و انرژی خود را در امر خیری چون مدرسه‌سازی صرف می‌کنند و نکته جالب اینکه زمانی چهار نفر از هفت عضو مجتمع خیران مدرسه‌ساز استان آذربایجان‌شرقی را تشکیل داده بودند.

آنان طی روز جاری، چهارشنبه دومین جلسه خود با نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر و مدیر آموزش و پرورش شهرستان طی مدت کمتر از ۶ ماه را برگزار، و دغدغه‌های خود برای بالندگی روزافزون این سازمان مردم نهاد را بررسی کردند؛ جلسه‌ای که با ایجاد انگیزه برای تک‌تک آنان همراه و شور و شعور در سخنان‌شان عیان بود.

عملیات اجرایی ۴ مدرسه خیرساز به زودی آغاز می‌شود

“رضا سامی” از اعضای این مجمع با اشاره به اینکه به زودی عملیات چهار مدرسه مشارکتی در این شهرستان آغاز می‌شود، بیان کرد: یکی از خیران شهرستان زمین اهدایی در فاز ۲ شهرک را برای ساخت دومین مدرسه خود نشان کرده است البته تکمیل مدرسه مشارکتی نخست این خیر با ۶ سال وقفه مواجه شده بود و به همین دلیل گلایه‌هایی از مجمع خیران مدرسه‌ساز و مسوولان شهرستان دارد.

وی ادامه داد: این خیر در گذشته یک مدرسه ۶ کلاسه مشارکتی احداث کرد که قرارداد آن ۷۰ به ۳۰ بود و ۷۰ درصد سهم خیر در زمان مشخص تکمیل و به اداره‌کل نوسازی تحویل شد اما ۳۰ درصد باقیمانده که در آن روز با ۵۰ میلیون تومان اعتبار سازمان نوسازی مدارس قابل تکمیل بود، با تاخیر ۶ ساله مواجه شد و در نهایت نیز بخشی از اعتبار یک پروژه دیگر به میزان ۱۰۰ میلیون تومان را به آن اختصاص دادند تا به بهره‌برداری برسد.

وی اظهار داشت: خیران مدرسه‌ساز با نیت خیر وارد میدان می‌شوند و اگرچه در برخی از موارد اظهارنظرهای برخی از اطرافیان آنان را آزار می‌دهد اما عاشقانه در این مسیر گام می‌گذارند.

وی با تاکید بر اینکه سیاست‌های استانی در زمینه اختصاص اعتبار بسیار مهم و تاثیرگذار است، بیان کرد: خیری به نام دکتر مرادی نیز به دنبال احداث یک مدرسه روستایی است که پیشنهاد داده‌ایم یک مدرسه مشارکتی در شهر احداث کند و استقبال کرده است که امیدواریم عملیات اجرایی آن از خرداد ۱۴۰۰ به بعد آغاز شود.

“سامی” ادامه داد: یکی خیر دیگر که نمی‌خواهد نامش فاش شود، به دنبال احداث یک مجتمع آموزشی از دوره ابتدایی تا دبیرستان در شهر مراغه است که پیشنهاد شده تا دبیرستان مطهری با ساختمان قدیمی را تخریب و طرحش را در زمین آن اجرا کند.

به گفته وی احداث یک مدرسه دوکلاسه خیرساز نیز در برنامه وجود دارد اما در کنار اینها مدارس نیمه‌تمام مراغه در سال ۱۴۰۰ نیازمند تامین اعتبار بوده که از آن جمله می‌توان به مدرسه دوکلاسه روستای «کولی کند» که کانکسی است اشاره کرد که عملیات آن با ۷۵ میلیون تومان آورده یک خیر آغاز و نیمه‌تمام ماند.

وی بیان کرد: مدرسه خیر مدرسه‌ساز حاج آقا خلیلی در روستای شلیلوند نیز نیمه‌تمام بوده و ستون‌های آن احداث شده اما با گذشت سه سال همچنان راکد است.

«سامی» این را هم گفت که اگر مدارس خیرساز «هندی‌زاده» و «بهلولی» نیز تکمیل شود، عملیات اجرایی مدارس دیگر خیرساز در دستور کار این مجمع قرار می‌گیرد.

پیشنهاد تشکیل مجمع خیران مراغه‌ای‌های مقیم ترکیه

“عبدالله فرمانی” از دیگر اعضای شناخته شده مجمع خیران مدرسه‌ساز مراغه و استان نیز از اینکه نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در عرض کمتر از ۶ ماه ۲ بار با اعضای این مجمع جلسه گذاشته، ابراز خرسندی کرد و پیشنهاد داد که مجمع خیران مدرسه‌ساز مراغه‌ای‌های مقیم ترکیه پیگیری و تشکیل شود.

وی با تاکید بر اینکه این مجمع خیران مدرسه‌ساز مراغه فراجناحی و فراسیاسی بوده و موفقیت‌های زیادی کسب کرده است، اظهار داشت: از توان مالی ایرانی‌های مقیم خارج از کشور می‌توان در امر مدرسه‌سازی بهره گرفت که مدرسه خیرساز «دکتر معین» در شهر مراغه نمونه‌ای از آن به شمار می‌رود.

وی همچنین از نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر خواست تا از ظرفیت مجمع نمایندگان استان برای رشد و بالندگی خیران مدرسه‌ساز استان نیز استفاده کند و بیان کرد: خیران مدرسه‌ساز خودشان را به آموزش و پرورش بدهکار می‌دانند و به همین دلیل در سطح کشور جریان‌ساز شده‌اند.

به گفته وی سایر خیران در سطح کشور با الگو گرفتن از خیران مدرسه‌ساز، در عرصه‌های دیگری چون بیمارستان‌سازی نیز وارد شده‌اند.

وی اضافه کرد: اعضای مجمع خیران مدرسه‌ساز مراغه در سطح استان شناخته‌شده هستند و در گذشته، بسیاری از شهرستان‌های اطراف نیز از مراغه خط مشی گرفته‌اند.

“فرمانی” رعایت عدالت و تخصیص اعتبار از سوی استان را نیز یادآور شد و ادامه داد: اگر اعتبار سازمان نوسازی به توان خیران مدرسه‌ساز مراغه اضافه شود، مدارس متعددی در این شهرستان احداث خواهد شد.

به خیران مدرسه‌ساز فقط اهمیت بدهید

«مرتضی باستانی» از دیگر اعضای خیران مدرسه‌ساز مراغه به اعلام آمادگی برادران خسروشاهی برای احداث یک مدرسه روستایی با یک میلیارد تومان آورده اشاره کرد و گفت: به مجمع خیران نفس و به خیران فقط اهمیت بدهید.

وی همچنین قدردانی از خیران مدرسه‌ساز در آستانه نوروز از طریق برپایی یک ضیافت شام را خواستار شد و افزود: دوره و زمانه تحصیل در کانکس به سر آمده است و اگر به خیران مدرسه‌ساز اهمیت داده شود، بسیاری از مشکلات پیش‌رو برطرف خواهد شد.

وی همچنین اقتدار و ابهت کشور را مدیون معلم دانست و ابراز امیدواری کرد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی به معلمان بیش از پیش توجه کنند.

مجمع خیران مدرسه‌ساز سرمایه معنی آموزش و پرورش است

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش مراغه گفت: آموزش و پرورش شالوده تمدن، و مجمع خیران مدرسه‌ساز جریان تاثیرگذار و سرمایه معنوی این نهاد به شمار می‌رود.

حسین اکبری اظهار داشت: محبوب‌ترین و مهمترین سرمایه معنوی هر نهادی، تعامل، اعتماد و باور است و همه این موارد در روابط آموزش و پرورش با مجمع خیران مدرسه‌ساز تبلور می‌یابد.

به گفته وی تعامل آموزش و پرورش مراغه با مجمع خیران مدرسه‌ساز به حالت مطلوب رسیده و در سایه تشکیل اتاق مشورت به تعامل راهبردی تبدیل شده است.

انگیزه‌های خوبی برای خیران مدرسه‌ساز در سال آینده وجود دارد

نماینده مرم مراغه، عجب‌شیر، سراجو و قلعه‌چای نیز گفت: انگیزه‌های خوبی برای خیران مدرسه‌ساز در سال آینده وجود دارد که از آن جمله می‌توان به رشد مناسب اعتبارات سازمان نوسازی مدارس در لایحه بودجه ۱۴۰۰ اشاره کرد.

علی علیزاده افزود: به زودی رییس سازمان نوسازی مدارس به مراغه سفر خواهد کرد و قبل از این سفر، نیازهای شهرستان در زمینه مدرسه‌سازی باید احصا شود.

وی اضافه کرد: بنده را به عنوان یک عضو افتخاری مجمع خیران مدرسه‌ساز مراغه بدانید و اگرچه وسع مالی ندارم اما به لحاظ معنوی در کنار شما هستم.

وی ادامه داد: حضور در جمع خیران برای بنده بسیار لذت‌بخش است زیرا سخنان این جمع از عمق وجود جاری می‌شود و هر یک از آنان برآیندی از نخبگان جامعه هستند.

وی اعضای مجمع خیران مدرسه‌ساز مراغه را افرادی دلسوز و آگاه عنوان کرد و اظهار داشت: آموزش و پرورش از عقب‌ماندگی تاریخی رنج می‌برد و مصادیق آن در کلام خیران نیز عیان می‌شود.

وی با استقبال از پیشنهاد تشکیل مجمع خیران مدرسه‌ساز مراغه‌ای‌های مقیم ترکیه، بیان کرد: مراغه قدمت فرهنگی و تمدنی بالایی دارد و امیدواریم به روزی این شهرستان از ساخت مدرسه بی‌نیاز باشد.

طبق گزارشات اخذ شده توسط پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا؛ تکرار جلسات نماینده مردم با اعضای مجمع خیران مدرسه‌ساز از یک سو و رویکرد تعاملی مدیر جدید آموزش و پرورش مراغه از سوی دیگر، فضای تعامل و همدلی را میان مسوولان و اعضای این مجمع تقویت کرده است تا جایی که انگیزه برای کار جهادی و بالندگی دوباره این مجمع در میان اعضای آن احساس می‌شود.