به گزارش رصدمراغا؛ سرهنگ پاسدار سعید رشیدی در جلسه بررسی مشکلات و راهکارهای قطب سیب مراغه گفت: سردخانه‌های مراغه اکنون مملو از سیب است و واسطه‌ها در این مدت این محصول را با قیمت پایین تر، از کشاورزان خریداری و آن را با قیمت بالاتر در بازارهای داخلی عرضه می‌کنند. سرهنگ پاسدار رشیدی با تاکید […]

به گزارش رصدمراغا؛ سرهنگ پاسدار سعید رشیدی در جلسه بررسی مشکلات و راهکارهای قطب سیب مراغه گفت: سردخانه‌های مراغه اکنون مملو از سیب است و واسطه‌ها در این مدت این محصول را با قیمت پایین تر، از کشاورزان خریداری و آن را با قیمت بالاتر در بازارهای داخلی عرضه می‌کنند.

سرهنگ پاسدار رشیدی با تاکید بر اینکه سیب موجود در سردخانه‌های مراغه باید طی یکی دو ماه آینده مصرف شود و در غیر اینصورت سرمایه کشاورزان و واسطه‌ها از بین خواهد رفت، افزود: برنامه ریزی دقیق برای ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی سیب در این شهرستان ضروری است تا از هدررفت سرمایه جلوگیری شود.

فرآوری سیب می‌تواند به تولید ثروت در این شهرستان منجر شود و این محصول باید به صورت بهینه‌تر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

طبق گزارشات کسب شده توسط رصدمراغا؛ آذربایجان‌شرقی از لحاظ سطح زیرکشت و حجم تولید سیب در رتبه دوم کشور و مراغه در رده نخست این استان قرار دارد، اما سهم سیب‌کاران مراغه از صنایع فرآوری آن در قالب تولید آب میوه، نکتار، کمپوت یا پوره، تنها یک واحد است و بخش قابل توجهی از سیب درجه ۲ یا سه آن به سودآوری مطلوب نمی‌رسد.