به گزارش رصدمراغا به نقل از روابط عمومی فرمانداری؛ غلامرضا زارع رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه روز سه‌شنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند مراغه افزود: با توجه به اینکه جمع‌آوری پسماندها از برخی روستاها نامناسب بوده و در برخی موارد انباشت آنها در مسیل‌ها روی می‌دهد، ساماندهی و توجه بیشتر به این امر ضروری […]

به گزارش رصدمراغا به نقل از روابط عمومی فرمانداری؛ غلامرضا زارع رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه روز سه‌شنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند مراغه افزود: با توجه به اینکه جمع‌آوری پسماندها از برخی روستاها نامناسب بوده و در برخی موارد انباشت آنها در مسیل‌ها روی می‌دهد، ساماندهی و توجه بیشتر به این امر ضروری است.

وی ادامه داد: انباشت زباله‌ها و پسماندها روستایی به ویژه در مناطق گردشگری این شهرستان زنگ خطری برای محیط زیست و جاذبه‌های طبیعی به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون روزانه حدود ۱۷ تن پسماند روستایی به زباله‌گاه مرکزی مراغه انتقال می‌یابد که این میزان زباله می‌تواند در صورت عدم ساماندهی و جمع‌آوری نامناسب تهدیدی برای محیط زیست باشد.

وی اضافه کرد: همچنین از تخلیه نخاله‌های ساختمانی در جاده‌های روستایی نیز باید با مشارکت دهیاری‌ها جلوگیری شده و این موضوع ساماندهی شود.

وی نظارت بیشتر دانشکده علوم پزشکی مراغه بر جمع‌آوری پسماندهای عفونی مراکز خصوصی در این شهرستان و تعیین تکلیف مالکیت اراضی شورچمن را نیز خواستار شد.

احمد مجتهدی معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مراغه نیز بیان کرد: هم‌اکنون سه بیمارستان این شهرستان مجهز به جایگاه امحای زباله‌های عفونی است.

مجتهدی با اشاره به جمع‌آوری پسماندهای عفونی مراکز خصوصی در سطح این شهرستان افزود: این زباله‌ها توسط یک شرکت خصوصی جمع‌آوری و پس از بی‌خطرسازی تحویل زباله‌گاه مرکزی می‌شود.

وی با انتقاد از عدم همکاری برخی مطب‌ها و مراکز خصوصی در جمع‌آوری پسماندهای عفونی اضافه کرد: با وجود مکاتبه‌های دانشکده علوم پزشکی و دادستانی، سازمان نظام پزشکی نیز همراهی و همکاری مناسبی در این خصوص ندارد.

نقی مسکینی، معاون عمرانی فرماندار مراغه نیز با تاکید بر لزوم کاهش پسماندهای انباشت شده در برخی مناطق، بیان کرد: دستگاه‌های متولی باید جدیت و عزم بیشتری برای حفاظت از محیط زیست داشته باشند.
انتهای پیام/