به گزارش رصدمراغا، سیدعلی موسوی فرماندار مراغه روز یکشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مراغه اظهار داشت: امسال ۱۰ خیر فرهنگ دوست مراغه این تعداد کتاب را در زمینه های مختلف به کتابخانه عمومی شهرستان اهدا کردند و در این زمینه شاهد استقبال از سوی مردم با فرهنگ هستیم. وی گفت: تربیت کتابخوان […]

به گزارش رصدمراغا، سیدعلی موسوی فرماندار مراغه روز یکشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مراغه اظهار داشت: امسال ۱۰ خیر فرهنگ دوست مراغه این تعداد کتاب را در زمینه های مختلف به کتابخانه عمومی شهرستان اهدا کردند و در این زمینه شاهد استقبال از سوی مردم با فرهنگ هستیم.

وی گفت: تربیت کتابخوان و تشویق مردم به کتابخوانی این روزها بیشتر از گذشته در جامعه احساس می شود و موضوع تربیت کتابخوان از ایجاد کتابخانه مهمتر است.

سیدعلی موسوی افزود: ایجاد و راه اندازی ایستگاه کتابخانی در راه آهن، ترمینال، فرودگاه و برخی از پارک ها و اماکن عمومی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی ضروری است.

فرماندار مراغه تاکید کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، بخشداری ها و پایگاه های مقاومت بسیج در روستاها برای راه اندازی کتابخانه پای کار آیند.

در این جلسه فیاض رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه به ایجاد و راه اندازی گذر فرهنگی در شهرستان اشاره کرد.

همچنین ناظم عزیزی سخنگوی شورای اسلامی شهر مراغه در این جلسه پیشنهاد ایجاد کافه کتاب در کنار نگارخانه افرازه مراغه را داد.

وجود چهار کتابخانه عمومی اوحدی و خواجه نصیر در شهر مراغه و کتابخانه‌های خداجو و روستای ورجوی با حدود ۸۰ هزار جلد کتاب ظرفیت مناسبی برای بهره‌مندی علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در این شهرستان است.