به گزارش رصدمراغا، هرساله با نزدیک شدن به عید نوروز و مناسبت های مذهبی، مردم شاهد نوسانات قیمت مرغ در بازار هستند و علی رغم تلاش جهاد کشاورزی که با عرضه مرغ در راستای تنظیم بازار اقدام می‌کند مافیای مرغ در حال تلاش برای افزایش قیمت مرغ هستند. در چند روز گذشته بازار مرغ ملتهب […]

به گزارش رصدمراغا، هرساله با نزدیک شدن به عید نوروز و مناسبت های مذهبی، مردم شاهد نوسانات قیمت مرغ در بازار هستند و علی رغم تلاش جهاد کشاورزی که با عرضه مرغ در راستای تنظیم بازار اقدام می‌کند مافیای مرغ در حال تلاش برای افزایش قیمت مرغ هستند.

در چند روز گذشته بازار مرغ ملتهب شده و نواسانات قیمت این ماده غذایی که اکنون جایگزین گوشت قرمز است باعث افزایش تقاضا در آستانه عید و مناسبت های مختلف با خوش خدمتی دلالان و مافیای مرغ دستخوش تغییرات است! در همین راستا غفلت دستگاه‌های نظارتی کاملا قابل مشاهده است.

التهابات اخیر بازار مرغ ما را برآن داشت تا با حضور بین مردم در سطح شهر از آخرین وضعیت نابسامان مرغ با شهروندان گفتگو نماییم

یکی از شهروندان با ابراز ناراحتی از وضعیت موجود بازار مرغ گفت: گوشت مرغ قیمت پایداری ندارد و با هر تعطیلی و در مناسبت‌های خاص، قیمت‌ مرغ افزایش می‌یابد و جای سوال است که مسئولان چطور نمی‌توانند قیمت این کالای پرمصرف را ساماندهی کنند.

وی عنوان کرد: این افزایش قیمت‌ها فشار زندگی را بر اقشار کم درآمد بیشتر می‌کند  و انتظار می‌رود مسئولان با اجرای سیاست‌های درست در راستای تامین نیازهای اساسی مردم اقدام کنند تا در این ایام تعطیلات سفره‌های مردم از این کالای اساسی خالی نماند.

کمبود مرغ در مراغه دغدغه مهم روزهای اخیر مردم است که دلالان سودجو برای سود بیشتر، این کالای اساسی را به سایر شهرستانها صادر می‌کنند و با فروش سهمیه‌ی مرغ دولتی شهرستان به قیمت آزاد به شهرهای اطراف مراغه سود قابل توجهی نصیبشان می شود که امروز دلیل کمبود مرغ در بازار است و سودجویان نیز با تفکیک مرغ دولتی بصورت ران و سینه، آن را به قیمت آزاد بفروش میرسانند.

در چندماهه اخیر بازار مرغ نوسانات بسیاری را پشت سر گذاشته و امسال افزایش قیمت مرغ در چند مرحله موجب نارضایتی مردم از شرایط فعلی شده است.

با پیگیری و نظارت‌های متعدد بر قیمت و میزان عرضه مرغ، تا هفته گذشته سکوت و رضایت در بازار حاکم بود که طی چند روز اخیر با تفاوت قیمت در بین مغازه‌داران و کمبود مرغ، این سکوت شکسته شد.

هم اکنون چند روزی است که شهروندان از وضعیت فعلی ناراضی هستند و بیان می‌کنند که مرغ دولتی در سطح شهرستان به میزان کافی عرضه نمی‌شود و زمانی که به خرید می‌روند باید دست خالی برگردند.

در گفتگو با یکی از مرغ فروشان که نخواست نامش ذکر شود به موضوع جالبی برخورد کردیم این فروشنده گفت تا روز ۴شنبه هفته گذشته مرغ دولتی باقیمت ۱۹هزار و هشتصدتومان جهت فروش به ما عرضه میشد و به قیمت ۲۰هزار و چهارصدتومان بفروش میرسید که امروز در اقدامی غیرمعقول با قیمت ۲۰هزار و چهارصد تومان عرضه شده و تاکید کرده اند که به قیمت ۲۰هزار و چهارصد تومان که قیمت مصوب می باشد بدون هیج گونه حاشیه‌ی سودی بفروش برسانیم اکنون ما نمی دانیم در این وضعیت، درآمد ما به چه نحوی خواهد بود؟

پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا آماده شنیدن مطالب مسئولین امر در این رابطه است.
انتهای پیام