به گزارش رصدمراغا؛ سیدعلی موسوی فرماندار مراغه روز چهارشنبه در جلسه بررسی تسهیلات بنیاد مسکن در مناطق روستایی گفت: امسال بیش از ۷۲ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه‌های اشتغالزایی، خوداشتغالی، کرونا و دیگر بخش‌های این شهرستان پرداخت شده است. سیدعلی موسوی اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) امسال با پرداخت ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات […]

به گزارش رصدمراغا؛ سیدعلی موسوی فرماندار مراغه روز چهارشنبه در جلسه بررسی تسهیلات بنیاد مسکن در مناطق روستایی گفت: امسال بیش از ۷۲ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه‌های اشتغالزایی، خوداشتغالی، کرونا و دیگر بخش‌های این شهرستان پرداخت شده است.

سیدعلی موسوی اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) امسال با پرداخت ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات برای پنج هزار تحت پوشش اشتغالزایی کرده و همچنین اداره بهزیستی شهرستان برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی ۷.۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است.

وی افزود: در حوزه کشاورزی امسال ۲۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات به کشاورزان پرداخت شده که این میزان نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: همچنین ۳۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات کرونا برای مراغه اختصاص یافته بود که از این میزان ۲۲ میلیارد و ۶۸۵ میلیون تومان یعنی ۶۰ درصد پرداخت شده که متاسفانه از میانگین استانی پایین‌تر است.

وی در ادامه مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در روستاهای شهرستان را خواستار شد و بیان کرد: با توجه به وقوع حوادث غیرمترقبه، مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی باید در اولویت دستگاه‌های متولی شهرستان قرار گیرد.

فرماندار مراغه اضافه کرد: متاسفانه در این حوزه شهرستان ضعیف عمل کرده است و نیازمند اقدامات بیشتری هستیم.

وی بیان کرد: وضعیت واحدهای مسکونی در روستاهای شهرستان به خصوص ۴۶ روستای منطقه قوریچای بخش سراجو قابل قبول نیست و باید در این راستا دستگاه‌های متولی به خصوص بنیاد مسکن فعال‌تر شوند.

وی ادامه داد: همچنین بانک‌ها نیز در موضوع مقاوم‌سازی باید صدرصد همکاری داشته باشند و هیچ بهانه‌ای قابل قبول نیست.

در این جلسه «حکیمه انتظاری» معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری مراغه به بررسی موردی مشکلات دستگاه‌های اجرایی با بانک‌های عامل پرداخت و در پایان این نشست از واحدهای کاوه سودا، نگین پارس، صنایع غذایی دیهمی، آرد سنبل مراغه به عنوان واحدهای کارآفرین و نمونه شهرستان و منتخب سیزدهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان تجلیل شد.
ایرنا
انتهای پیام/