به گزارش رصدمراغا به نقل از روابط عمومی فرمانداری مراغه؛ علیرضا شمس دانش معاون برنامه ریزی، توسعه و نیروی انسانی ثبت احوال آذربایجانشرقی نیز در جلسه شورای هماهنگی هماهنگی ثبت احوال مراغه اظهار داشت: کمترین طلاق اتفاق افتاده بین زوجین آذربایجان شرقی مربوط به زندگی مشترک بیشتر از ۲۹سال با ۳۲۰ مورد طلاق ثبت شده […]

به گزارش رصدمراغا به نقل از روابط عمومی فرمانداری مراغه؛ علیرضا شمس دانش معاون برنامه ریزی، توسعه و نیروی انسانی ثبت احوال آذربایجانشرقی نیز در جلسه شورای هماهنگی هماهنگی ثبت احوال مراغه اظهار داشت: کمترین طلاق اتفاق افتاده بین زوجین آذربایجان شرقی مربوط به زندگی مشترک بیشتر از ۲۹سال با ۳۲۰ مورد طلاق ثبت شده است.

شمس دانش بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون هفت هزار و ۶۸۱ مورد طلاق و ۲۴ هزار و ۹۵۲ مورد ازدواج در آذربایجان‌شرقی ثبت شده و ۶.۱ درصد طلاق‌ها در استان در پنج سال نخست زندگی اتفاق افتاده است.

وی افزود: امسال بیشترین ازدواج هم در گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال برای مردان و ۲۰ تا ۲۴ سال برای بانوان به ثبت رسیده است.

شمس دانش به طرح پوشش وقایع حیاتی اشاره کرد و گفت: طرح پوشش وقایع حیاتی از سال ۸۸ در کشور آغاز شد و مراغه بعد از تبریز در جایگاه دوم این طرح در سطح استان قرار دارد.

وی در ادامه به درصد ثبت‌نام کارت ملی هوشمند در استان اشاره و اضافه کرد: ۹۴ درصد از واجدان شرایط در استان برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت‌نام کرده‌اند.

علی‌اصغر فضلعلی‌پور رییس اداره ثبت و احوال مراغه نیز در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال مراغه بیان کرد: امسال یکهزار و ۶۱۹ مورد وفات در شهرستان به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۴۴۳ مورد و حدود ۳۵ درصد افزایش داشته است.

فضلعلی‌پور افزود: همچنین در این مدت یکهزار و ۸۶۳ مورد ازدواج ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶۱ مورد و حدود ۹ درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در این مدت ۶۲۴ مورد طلاق در این شهرستان ثبت شده که در مقایسه با سال پیش از آن ۷۶ مورد و حدود ۱۰ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت سه‌هزار و ۴۶ مورد ولادت در این شهرستان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ مورد و حدود پنج درصد افزایش یافته است.

رییس ثبت احوال مراغه اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون هشت هزار و ۸۷۹ جلد شناسنامه مکانیزه برای شهروندان در این شهرستان صادر شده است.