به گزارش رصدمراغا؛ عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه آیت الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه این هفته مراغه با اشاره به اقدامات امام خمینی (ره) در جریان شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امام (ره) با ارسال نامه‌ی پیامبرگونه به گورباچف و دعوت به اسلام، صدور حکم ارتداد سلمان رشدی […]

به گزارش رصدمراغا؛ عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه آیت الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه این هفته مراغه با اشاره به اقدامات امام خمینی (ره) در جریان شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امام (ره) با ارسال نامه‌ی پیامبرگونه به گورباچف و دعوت به اسلام، صدور حکم ارتداد سلمان رشدی زمینه ساز شناخته شدن شیعیان در دنیا شدند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) با بی اعتنایی به دولت‌های شرق و غرب و با تکیه بر شعار “نه شرقی و نه غربی” مردم را هدایت و راهنمایی کردند تا جائیکه انقلاب شکوهمند اسلامی را در ۲۲ بهمن به پیروزی رساندند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نامه‌ی امام خمینی (ره) به گورباچف و حکم ایشان درباره‌ی ارتداد سلمان رشدی اضافه کرد: ایشان با این نامه تاریخی و نیز صدور حکم ارتداد نویسنده کتاب آیات شیطانی، پیام انقلاب و اسلام ناب محمدی (ص) را به دنیا رساندند.

امام جمعه مراغه گفت: امروز اگر رئیس قوه قضائیه در سفر به عراق با موج گسترده استقبال عشایر آن کشور قرار می گیرد به برکت حرکت پیامبرگونه امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری، شهدای انقلاب،مدافعین حرم، شهدای ۸ سال دفاع مقدس و شهیدانی چون سردار سلیمانی، ایستادگی ملت در برابر استکبار جهانی است.

آیت الله محمدتقی پورمحمدی با اشاره به برگزاری گرامیداشت ۲۲ بهمن امسال و تقدیر از تمامی کسانیکه به هر نحوی در برگزاری این مراسم تلاش کردند گفت: شرایط ۲۲ بهمن امسال متفاوت بود و شاهد آن بودیم که مردم چگونه در صحنه حاضر شدند و راهپیمایی را بصورت رژه خودرویی و موتوری با زیباترین حالت ممکن خلق کردند و تجربه ای زیبا و با عظمتی بود و انعکاس زیادی نیز در رسانه های مختلف دنیا در پی داشت.

وی در بخشی از خطبه های این هفته نماز جمعه مراغه ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد امام محمدباقر (ع) و حلول ماه رجب با تاکید بر احترام به والدین، بویژه توسط جوانان اضافه کرد: نسبت به خدمت به والدین کوشا باشیم و مراقب باشیم که توفیق خدمت به والدین را از دست ندهیم و همانند برخی افراد همانند بنده، حسرت گذشته را نخوریم که هیچ سودی نخواهد داشت.

امام جمعه مراغه گفت: جوانان پس از ازدواج و آغاز زندگی مشترک خدمت به والدین را فراموش نکنند و طبق فرمایش پروردگار در قرآن کریم با “قول کریم” با والدین برخورد کنند که سعادت دنیا و آخرت از این طریق میسر است.