به گزارش رصدمراغا به نقل از روابط عمومی فرمانداری مراغه؛ رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه روز پنجشنبه در آیین نخستین تزریق واکسن کرونا در این شهرستان، اظهار داشت: در مرحله نخست ۴۰ دوز واکسن کرونا وارد مراغه شده که در ۲ مرحله به ۴۰ نفر از کادر درمان تزریق می‌شود. اصغر […]

به گزارش رصدمراغا به نقل از روابط عمومی فرمانداری مراغه؛ رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه روز پنجشنبه در آیین نخستین تزریق واکسن کرونا در این شهرستان، اظهار داشت: در مرحله نخست ۴۰ دوز واکسن کرونا وارد مراغه شده که در ۲ مرحله به ۴۰ نفر از کادر درمان تزریق می‌شود.

اصغر تنومند اضافه کرد: در مراحل بعدی نیز این واکسن به گروه‌های پرخطر و به دیگر اقشار جامعه واکسن تزریق خواهد شد.

وی به تزریق این واکسن براساس پروتکل‌هایی که از طرف وزارت بهداشت تعیین شده است، اشاره و بیان کرد: جامعه هدف برای تزریق واکسن کرونا، کادر درمان و در مرحله بعدی گروه‌های پرخطر هستند.

وی افزود: یکهزار و ۱۰۰ نفر از کادر درمان و نزدیک به ۶ هزار نفر گروه پرخطر در شهرستان شناسایی شده‌اند.

وی گفت: وضعیت شهرستان مراغه در حال حاضر از لحاظ شیوع کرونا زرد است و همچنان نیازمند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد کرونا توسط مردم هستیم.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مراغه نیز در این مراسم بیان کردد: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از “ماسک” و “فاصله‌گذاری اجتماعی”[فاصله گزینی فیزیکی] همچنان توصیه می‌شود.

موسی شعفی بیان کرد: کادر درمان نزدیک یکسال است که به صورت شبانه‌روزی درگیر ویروس کرونا هستند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد کرونا از سوی مردم در کنار تزریق واکسن کرونا در ریشه کنی این بیماری منحوس نقش بسزایی خواهد داشت.

سعید پیروی، معاون درمان دانشکده علوم پزشکی مراغه و چهار نفر از کادر «آی سی یو» بیمارستان امیرالمومنین(ع) که بیماران کووید ۱۹ در آن بستری هستند، نخستین افرادی بودند که در مراغه واکسن دریافت کردند.