به گزارش رصدمراغا از روابط عمومی فرمانداری مراغه، سیدعلی موسوی روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی آیین‌های گرامیداشت دهه فجر این شهرستان پیش‌بینی کرد که  تعداد پروژه نیز با برگزاری جلسه‌های کمیته‌های ۱۸‌گانه ستاد دهه‌فجر شهرستان طی روزهای آینده، افزایش یابد و به نمادی برای امیدآفرینی در بین مردم تبدیل شود. وی با تاکید بر اینکه آیین‌های گرامیداشت دهه‌فجر امسال […]

به گزارش رصدمراغا از روابط عمومی فرمانداری مراغه، سیدعلی موسوی روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی آیین‌های گرامیداشت دهه فجر این شهرستان پیش‌بینی کرد که  تعداد پروژه نیز با برگزاری جلسه‌های کمیته‌های ۱۸‌گانه ستاد دهه‌فجر شهرستان طی روزهای آینده، افزایش یابد و به نمادی برای امیدآفرینی در بین مردم تبدیل شود.

وی با تاکید بر اینکه آیین‌های گرامیداشت دهه‌فجر امسال بیشتر در فضای مجازی و طبق دستورات ستاد ملی کرونا برگزار خواهد شد، بیان کرد: دهه‌فجر فرصتی برای تحکیم اتحاد و همدلی در برابر دشمنان نظام اسلامی است؛ همان دشمنانی که تصور می‌کردند این نظام مقدس به چهل سالگی نمی‌رسد اما امروز برای ۵۰ سال دومش برنامه‌ریزی شده است. 

وی فضای مجازی را نیز بستری برای فعالیت‌های فرهنگی و تبیین توطئه‌های دشمنان عنوان کرد و اظهار داشت: گرامیداشت دهه‌فجر امسال از طریق اجرای برنامه‌های مختلف در فضای مجازی با توجه به شرایط کرونا ضروری است.

فرماندار مراغه تبیین بیانه گام دوم انقلاب را مهمترین وظیفه ستاد دهه‌فجر عنوان کرد و گفت: بهره‌گیری از بیانه گام دوم انقلاب و معرفی دستاوردهای جمهوری اسلامی به جهانیان باید در اولویت برنامه‌های دهه‌فجر شهرستان قرار گیرد.

«موسوی» اضافه کرد: پس از گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی باید به بالندگی جوانان و آرمان‌های انقلاب اسلامی بر اساس گام دوم انقلاب ارزش داده شود و دشمنان باید بدانند که نسل کنونی جوانان ایران اسلامی از جنس همان جوانان دوران انقلاب هستند.

فرماندار مراغه با اشاره به اینکه برخی‌ها ناخواسته در داخل کشور حرف‌های دشمنان را تکرار می‌کنند، بیان کرد: تضعیف خدمات دولت خدشه زدن به دستاوردهای انقلاب اسلامی است و این موضوع باید در سطح کشور تبیین شود.

«موسوی» تصریح کرد: ناامید کردن مردم از اصلی‌ترین برنامه‌های دشمن در تضعیف انقلاب اسلامی طی دهه‌های گذشته بوده و عده ای معدود با استفاده از ظرفیت فضای مجازی در این مسیر گام بر می‌دارند و بر همین اساس دهه‌فجر بهترین فرصت برای تحکیم اتحاد و امیدآفرینی است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری مراغه نیز در این جلسه گفت: آیین‌های گرامیداشت دهه‌فجر امسال نباید محلی برای تبلیغات کاندیداهای احتمالی انتخابات پیش‌رو باشد.

موسی شعفی اضافه کرد: با استفاده از ابزار و امکانات شهرستانی باید شرایط لازم برای افزایش شور و نشاط انتخاباتی و حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای را فراهم سازیم اما نباید آیین‌های ملی و مذهبی مورد سوءاستفاده نامزدهای احتمالی انتخابات قرار گیرد.

در این جلسه تعدادی از روسای کمیته‌های ۱۸‌گانه ستاد دهه‌فجر شهرستان گزارشی از برنامه‌های گرامیداشت را ارایه کردند که از آن جمله می‌توان به بیش از ۲۳ ساعت برنامه رادیویی، توزیع گوشی هوشمند بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت، برپایی نمایشگاه‌های مجازی عکس و پوستر و کارگاه ۱ روزه خوشنویسان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشاره کرد.

همچنین طی دهه فجر امسال برگزاری آیین‌ها و برنامه‌هایی چون دیدار با خانواده شهدا، وبینار کتابخوانی، مسابقه‌های فرهنگی و هنری، توزیع بسته‌های معیشتی و کمک‌های مومنانه، برپایی نمایشگاه مجازی توانمندی‌های زنان روستایی و معرفی کارآفرینان برتر برنامه‌ریزی شده است.

در انتهای جلسه با توجه به اهمیت موضوع، فرماندار مراغه دستور داد تا صورتجلسه این هم‌اندیشی طی روز جاری ابلاغ و جلسه نهایی ستاد گرامیداشت دهه‌فجر برای اتخاذ تصمیم‌های نهایی در روز دوشنبه ۶ بهمن ماه با حضور مسولین رده بالای شهرستان برگزار شود.
انتهای پیام/