به گزارش رصدمراغا؛ نادر نجد روز سه‌شنبه در حاشیه دیدار با کارکنان اداره حفاظت محیط زیست مراغه به مناسبت روز هوای پاک به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قوه قضاییه حفاظت از محیط زیست را از وظایف خود می‌داند و در این راستا برای تسریع در رسیدگی به جرایم زیست محیطی، شعبه‌ای تعیین شده است. وی با اشاره […]

به گزارش رصدمراغا؛ نادر نجد روز سه‌شنبه در حاشیه دیدار با کارکنان اداره حفاظت محیط زیست مراغه به مناسبت روز هوای پاک به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قوه قضاییه حفاظت از محیط زیست را از وظایف خود می‌داند و در این راستا برای تسریع در رسیدگی به جرایم زیست محیطی، شعبه‌ای تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه برخورد جدی با متخلفان زیست محیطی در دستور کار دستگاه قضا قرار دارد، بیان کرد: اشرافیت کامل قضات، تسریع در روند رسیدگی به پرونده و کاهش و پیشگیری از وقوع جرایم زیست محیطی از اهداف ایجاد این شعبه است.

وی به نقش سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه محیط زیست اشاره کرد و ادامه داد: سازمان‌های مردم‌نهاد با ورود به موضوعات زیست محیطی در چهارچوب قانون می‌توانند از بروز بسیاری از جرایم پیشگیری کنند و در این راستا سمن‌های فعال مراغه عملکرد قابل قبولی دارند.

وی همچنین فرهنگ‌سازی عمومی از سوی سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه محیط زیست را خواستار شد و اضافه کرد: با هیچ یک از واحدها و کارخانه‌های آلاینده محیط زیست  تعارف نداریم و برابر قانون با آنها برخورد می‌کنیم.

وی تاکید کرد: این واحدها اگر آلاینده‌های زیست محیطی را کنترل نکنند، دادستانی به عنوان حافظ منافع عمومی برخورد قاطعی با صاحبان آنها خواهد داشت.
انتهای پیام/