به گزارش رصدمراغا، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز روز سه شنبه در جلسه طرح شهید سردار حاج قاسم سلیمانی مراغه بیان کرد: آمار شناسایی، فوتی و بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌شرقی از جمله مراغه و بناب افزایشی است. محمدحسین صومی اظهار داشت: استفاده نکردن از ماسک، رعایت نکردن فاصله‌ اجتماعی و بی‌توجهی به […]

به گزارش رصدمراغا، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز روز سه شنبه در جلسه طرح شهید سردار حاج قاسم سلیمانی مراغه بیان کرد: آمار شناسایی، فوتی و بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌شرقی از جمله مراغه و بناب افزایشی است.

محمدحسین صومی اظهار داشت: استفاده نکردن از ماسک، رعایت نکردن فاصله‌ اجتماعی و بی‌توجهی به بهداشت فردی از اصلی‌ترین دلایل افزایش آمار مبتلایان در جنوب استان است و تداوم این روند می‌تواند در هفته‌های آینده به شدت نگران‌کننده باشد.

وی افزود: آمار بیماری کووید ۱۹ در شهرستان تبریز از آمار استانی نیز پایین‌تر است اما متاسفانه در شهرستان‌های بناب و مراغه آمار بیماری یک و نیم برابر متوسط استانی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به وضعیت پیگیری این بیماری در مراغه، اظهار داشت: نزدیک به ۴۵ درصد تست‌های «پی سی آر» گرفته شده در این شهرستان مثبت بوده است.

صومی اضافه کرد: در حال حاضر آذربایجان‌شرقی با بستری روزانه زیر ۵۰۰ نفر و فوتی ۶ نفر در رتبه ۱۶ بیماری کووید ۱۹ در سطح کشور قرار دارد.

وی همچنین بیان کرد: در اجرای طرح شهید سلیمانی می‌توان از ظرفیت دانش‌آموزان بسیجی به عنوان حامیان سلامت استفاده کرد.

سید علی موسوی، فرماندار مراغه نیز در ابتدای جلسه بیان کرد: طی مهرماه امسال با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها، فضای مجازی و مشاهیر شهرستان در زمینه فرهنگ‌سازی در خصوص رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا اقدامات خوبی انجام و به کاهش آمار بیماری در مراغه منجر شد.

وی اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر شاهد بی‌تفاوتی در شهرستان نسبت به بیماری کرونا هستیم و باید با استفاده از ظرفیت طرح شهید سلیمانی، به صورت عملیاتی‌تر نسبت به مقابله با کرونا بپردازیم.
انتهای پیام/