به گزارش رصدمراغا؛ فرمانده گروه۱۱توپخانه پادگان امام رضا علیه السلام مراغه گفت: آنچه که ما امروز شاهدش هستیم در ارتش جمهوری اسلامی ایران ، چه در دوران دفاع مقدس و بعد از دفاع مقدس همواره آماده و گوش به فرمان ولایت بودن است. سرهنگ سیفی افزود: افتخاری که امروز نصیب تمامی نیروهای مسلح شده است […]

به گزارش رصدمراغا؛ فرمانده گروه۱۱توپخانه پادگان امام رضا علیه السلام مراغه گفت: آنچه که ما امروز شاهدش هستیم در ارتش جمهوری اسلامی ایران ، چه در دوران دفاع مقدس و بعد از دفاع مقدس همواره آماده و گوش به فرمان ولایت بودن است.

سرهنگ سیفی افزود: افتخاری که امروز نصیب تمامی نیروهای مسلح شده است قرار داشتن تحت فرماندهی ولایت فقیه، نایب بر حق آقا امام زمان(عج) است که امروز می‌توانیم افتخار بکنیم که در حقیقت سرباز آقا امام زمان(عج) و نایب بر حقش هستیم و این در واقع به ما این توانایی و قدرت می‌دهد که در هر جایی که نیاز شد وارد عمل بشویم. الحمدلله ارتش جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس با تقدیم خیل عظیم شهدایی که به این مملکت و اسلام کنار سایر نیروهای مسلح، سپاه قهرمان، نیروی انتظامی دلاور و سایر نیروهای مردمی آن، صیانت از مرزهای جمهوری اسلامی ایران را انجام داده و از تمامیت ارضی ایران حفظ حراست کند. در طول تاریخ برای اولین بار اتفاق افتاد که یک نیرویی متخاصم به کشور ما حمله کند و این نیرو مربوط به یک کشور هم نباشد، مربوط به تمام جهان شرق و غرب زمان خودش بود و به کشور ما بتواند مرزها و سرحدات خود را حفظ کند و این به برکت انقلاب و برکت نیروهای مسلح مقتدر که تحت لوا و رهبری فرماندهی قرار داشتند که نایب بر حق امام زمان(عج) بوده است.

وی نقش نیروهای مسلح را امری سازنده‌ بیان و افزود: در هر جایی که لازم بوده چه در بحث سازندگی، چه در بحث حراست و کیاست از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی و چه در مقابله با بلّیات آماده ی جانفشانی هستیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری یک جمله بسیار بسیار مهم در دیدار با فرماندهان فرمودند: که ارتش به مثابه آیه شریفه “اشدا علی الکفار رحما بینهم” است یعنی در زمانی که لازم هست با کفار و دشمنان هیچ‌گونه رودربایستی ندارد و با تمام قوا میجنگد و مبارزه میکند برایش فرقی نداره این کشور نیروهای تروریستی آمریکایی باشند یا نیروهای خود فروخته داعشی باشد در هر زمانی که اقتضاء بکند نیروهای مسلح ما آن برخورد قهرآمیز خودشان را با کفار و منافقین خواهند داشت و “رحما بینهم” در کجا تفسیر میشود در زمانیکه بلیات اتفاق افتاد در زمانی که مردم احتیاج داشتند.

سرهنگ سیفی به بیان تصویری ماندگار از یک سرهنگ ارتشی وقتی این سرهنگ خم میشود یک پیرزن از گرده او برای سوار شدن به ماشین استفاده می کند اشاره و افزود: این نشان دهنده مردمی بودن ارتش و نیروهای مسلح است وقتی که شما نگاه می کند در زلزله کرمانشاه، در سیل اهواز و در سیل گلستان اولین یگان هایی که وارد، در واقع مردم یاری و کمک به مردم می شوند زودتر از خود ستاد مقابله با بحران کشوری وارد می‌شوند. ارتش و نیروهای مسلح ما هستند این نشان‌دهنده آیه ” رحما بینهم ” در اینجا نیروهای مسلح نقش خودشان را بخوبی ایفا کردند و این افتخاری هست برای ما که حضرت آقا اینگونه به نیروهای مسلح نگاه می کنند و ما ان شاالله بتوانیم همواره یک سرباز آماده و زبده برای ولایت باشیم.

وی با بیان این که امروز هم اگر کشور مورد کوچکترین تهدیدی قرار ‌گیرد، مانند قضیه شمال غرب کشور که عناصر خودفروخته داعش و یا کشورهای متخاصم منطقه که می‌خواستند تمامیت ارضی کشور ما را به خطر بیاندازند افزود: تمامی نیروهای مسلح، ما فرق ندارد ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی در آمادگی کامل هستند و در کمترین زمان ممکن در منطقه حاضر می‌شود این تماما نشان‌دهنده توان و قدرت نیروهای مسلح است که به برکت خون شهدایی همچون حاج قاسم سلیمانی سردار دلهاست.

سرهنگ حاتمی گفت: شما در هر زمانی که نگاه می کنید کشور ما تحت انواع تهدیدها بوده، و این کشورهای متخاصم و تروریست منطقه از جمله آمریکای جنایتکار می‌خواهند نقشی ایفا بکنند در واقع انقلاب را زیر سوال ببرند، و در آن زمان است که خون شهدا به یاری کشور ما میاید. شما در یک دوره نگاه می‌کنید می‌بینید بعد از دوران دفاع مقدس منافقان چه کسی را سد راه خودشان می بینند؟! امیر دلها امیر صیاد شیرازی، علتش چیست؟ کینه ای که از امیر صیادشیرازی به دل داشتند. چرا که ایشان به عنوان حامی و متحد کننده نیروهای مسلح بعد از دوران دفاع مقدس بوده در جایی که فکر می‌کرد که شکاف بین نیروهای مسلح ایجاد شده امیر سپهبد صیاد شیرازی وارد عمل شد. بطور مثال آن شهید بزرگوار در عملیات مرصاد تمام نیروها را گرد هم آورد و واقعا آن بلایی که سر منافقین آمد هیچ موقعی در طول تاریخ این را فراموش نخواهند کرد.

فرمانده پادگان امام رضا علیه السلام مراغه با بیان اینکه جبهه مقاومت بعد از آن شکل گرفت که داعش به تمام مرزهای اسلامی وارد شد افزود: وقتی که اسلام در خطر بود حاج قاسم سلیمانی در واقع مکتب حسینی را زنده کرد مکتب حسینی برای چه بود؟ امام حسین برای چه قیام کرد؟ برای این قیام کرد که آن زمان اسلام در خطر بود تمامیت اسلامی، بعضی به اسم اسلام، ولی اسم اسلام را زیر پا گذاشته بودند ولی بعد از آن حضرت امام حسین علیه السلام آمدند با قیام خودشان اسلام را زنده کردند. نه برای کیاست ، ریاست و نه حکومت بود، بلکه قیام عاشورا برای زنده نگهداشتن اسلام بود.

وی با اشاره به اینکه بعد از ۱۴۰۰ سال در دهه پنجم انقلاب فردی می‌آید که واقعاً پیرو و احیای کننده واقعی مکتب حسینی و پیرو خط رهبری میاید در مقابل داعش قرار میگیرد و جبهه مقاومت را متحد می کند صحنه عملیاتی کشور را از داخل کشور به فراتر از مرزها می‌برد به ۲۰۰۰ کیلومتری مرزها گسترش می‌دهد در ادامه افزود: این از هر کسی برنمی‌آید این فقط از فرماندهان اسلامی که گوش به فرمان ولایت باشند آن هم حاج قاسم سلیمانی باشد ظهور و بروز خواهد نمود.

سرهنگ سیفی با بیان این نکته که حاج قاسم سلیمانی با شهادت خودش در واقع درخت تنومند انقلاب را آبیاری کرد خاطرنشان ساخت این شهید والا مقام به کشور ما عزت داد. در مراسم تشییع جنازه حاج قاسم سلیمانی این خیل عظیم جمعیت را نگاه می کنید پیام این حضور و وحدت این است که دشمن بداند که نبایستی با کشورما در تقابل باشد، درست است که حاج قاسم سلیمانی از میان ما رفت واقعا مصیبت عظمایی بود برای کشور ما ولی باز شهید حاج قاسم سلیمانی با شهادتش بیشترین ضربه را به آمریکا و ایادی اش در منطقه وارد کرد همواره و اکنون در سالگرد آن سردار، در منطقه می‌ترسند.

وی با بیان این سوال که چرا دشمنان، نیروی نظامی در منطقه می آورند؟ بیان داشت: چون از تفکر حاج قاسم سلیمانی میترسند از مکتبی که حاج قاسم سلیمانی در کشور ما پایه گذاری کرد به یُمن انقلاب اسلامی، به برکت مقام عظمای ولایت، به برکت فرمانده معظم و معزز کل قوا، اکنون جوانان ما در این مکتب بایستی قرار بگیرند و نیروهای تروریستی می ترسند از مکتب حاج قاسم، از مکتب‌ها علوی، از مکتب حسینی، از خط رهبری ما.

وی با اشاره به اینکه ما امروز در گام دوم انقلاب و در دهه پنجم انقلاب قرار گرفته ایم خاطرنشان کرد مرحله ی جدیدی آغاز شده، تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب واقع شده گام دوم انقلاب، یعنی خودسازی جامعه، جامعه پردازی، جامعه سازی، تمدن سازی، تمدن جدیدی که قبلا شاید بعضی مواقع به اسم تمدن شیعی بود ولی امروز این تمدن شیعی گسترش یافته به حوزه مقاومت، که صحنه نبرد ما را از حالت مرزی و کلاسیک خارج کرده و به یک صحنه نبرد خارج از مرزها گسترش داده

وی تصریح کرد: ما امروز در نیروهای مسلح مان افتخار ما این است که فرماندهان رشیدی در راس ما قرار داشته که مثل امیر دلها امیر سپهبد صیاد شیرازی و سردار دلها سپهبد شهید قاسم سلیمانی است و ما به برکت خون این شهداست که امروز صاحب این میز و صندلی، ریاست و فرماندهی هستیم و بایستی وارث دار و میراث دار خوبی برای این شهدا باشیم .
وی ادامه داد: اجازه ندهیم که هیچ موقع این خون شهدایمان پایمال شود خدای ناکرده انقلاب مان به دست نااهلان بیفتد و کسی فکر تعرض به خاک جمهوری اسلامی ایران به تمامیت ارضی کشور داشته باشد.

و به بیان سخنان حاج قاسم سلیمانی که یک مطلب بسیار مهم در هنگامه نبرد با داعش قرار داشتن اشاره کرد که ایشان گفت: کلا نیروهای مسلح ما برای اینها لازم نیست فقط من جواب این ها رو می دهم این فرمایش حاج قاسم سلیمانی بود. شما نگاه کنید این مرد بزرگ مثل حاج قاسم سلیمانی در گام دوم انقلاب وقتی اینگونه گفتمانی دارد این بیان عزت نفس و اعتماد به نفس در جوانان بوجود می آورد، به من فرمانده یک یگان اعتماد میدهد، که از هیچ خصم و دشمنی نترسیم .

سرهنگ سیفی در خاتمه خاطر نشان کرد: ان شالله که خداوند به همه ما توفیق بدهد که همواره در خط ولایت، در خط رهبری، نه به صورت شعاری بلکه به صورت عملی، عمل گرا باشیم و جوانان ماهم بایستی بدانند که کشور ما، انقلابی که وجود دارد ثمره خون هزاران هزار شهید است و مطمئن باشند که در هیچ جای جهان حکومتی به پاکی و به صلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پیدا نخواهند کرد و هیچ موقعی هم باید دلسرد نباشند این است که ما تا زمانیکه مقام معظم رهبری را داریم تا زمانیکه مکتب مان مکتب علوی و مکتب حسینی است از هیچ خصمی هم نباید بترسیم و همواره مشکلات هم وجود داشته و بایستی از مشکلات هم عبور بکنیم ان شاالله به برکت وجود خون پاک تمامی شهدا گرانقدرمان.