مدیرکل امنیتی وزارت کشور از بازداشت یک‌روزه یازده نفر از اخلال‌گران سخنرانی رئیس‌جمهور در حرم امام(ره) خبر داد. جواد زرین‌کلاه، مدیرکل امنیتی وزارت کشور در نشست خبری با اشاره به حادثه اخلال در سخنرانی رئیس جمهور در مرقد امام(ره) اظهار داشت: ١١ نفر از لیدر و کسانی که در مراسم سخنرانی رییس جمهور اخلال ایجاد […]

۱۳۹۲۰۳۲۴۲۱۲۶۵۱۳۶۰۷۰۴۵۰۳

مدیرکل امنیتی وزارت کشور از بازداشت یک‌روزه یازده نفر از اخلال‌گران سخنرانی رئیس‌جمهور در حرم امام(ره) خبر داد.

جواد زرین‌کلاه، مدیرکل امنیتی وزارت کشور در نشست خبری با اشاره به حادثه اخلال در سخنرانی رئیس جمهور در مرقد امام(ره) اظهار داشت: ١١ نفر از لیدر و کسانی که در مراسم سخنرانی رییس جمهور اخلال ایجاد کرده بودند بازداشت و پس از یک روز با گرفتن تعهد آزاد شدند.

وی با تأکید بر اینکه این ١١ نفر توسط سپاه شناسایی و بازداشت شدند، گفت: اینها خودسر بودند و هدایت شده از سوی هیچ جریانی نبوده است. حدود ۵، ۶ سال است که از سال ۸۸ به بعد در مراسم‌ ارتحال امام حواشی ایجاد می‌شود و ما تلاش می‌کنیم این حواشی را کاهش داده و در سالهای آینده آن را به صفر برسانیم.

زرین‌کلاه درخصوص مراسم تشییع ١٧۵ شهید غواص تأکید کرد: هیچ هماهنگی با وزارت کشور و استانداری تهران نشده بود. ما این قضیه را دنبال و حواشی آن قضیه را نیز بررسی می‌کنیم.

مدیرکل امنیتی وزارت کشور در مورد تجمع غیرقانونی مقابل وزارت ورزش و جوانان گفت: این موضوع هم در دستور کار قرار گرفته و در دست بررسی است. دستورالعمل رفع خلأهای تجمعات غیرقانونی در دبیرخانه شورای امنیت کشور در حال تدوین است و پس از ماه مبارک رمضان آن را آماده می‌کنیم تا برخی بی‌قانونی‌ها در کشور کاهش یابد.

زرین‌کلاه در خصوص فرد مظنون حادثه اسیدپاشی اصفهان نیز گفت: یک نفر دو روز قبل بازداشت شده، اما اثبات نشده که وی عامل این حادثه بوده است و موضوع در حال بررسی است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص توهین مداحان به عده‌ای در منبرهای ماه مبارک رمضان گفت: در این‌گونه موارد باید شخص شکایت کند تا موضوع در دست بررسی قرار گیرد. هر جایی که تنش باشد وزارت کشور به آن ورود می‌کند.

مدیرکل امنیتی وزارت کشور درباره استعفای استاندار فارس به‌دلیل حواشی ایجاد شده در شیراز در سخنرانی علی مطهری نیز گفت: بنده چنین چیزی نشنیدم و روز گذشته نیز خود آقای استاندار این مطلب را تکذیب کردند.

وی در بخش پایانی سخنانش از کاهش برخی جرائم در سال ۹۳ خبر داد و گفت: ۲۰ درصد از جرائم در سال ۹۳ نسبت به سالهای گذشته کاهش یافته که عمده‌ترین کاهش جرائم مربوط به سرقت بوده است.

انتهای پیام/*

منبع تسنیم