به گزارش رصدمراغا به نقل از روابط عمومی فرمانداری مراغه؛ آیت الله محمدتقی پورمحمدی عصر روز یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی مراغه اظهار داشت: توسعه متوازن خدمات شهری و توجه مساوی به مناطق کمتر توسعه یافته می تواند در حل بسیاری از مشکلات و مسایل فرهنگی تاثیرگذار باشد. وی گفت: ضعف در نظارت و […]

به گزارش رصدمراغا به نقل از روابط عمومی فرمانداری مراغه؛ آیت الله محمدتقی پورمحمدی عصر روز یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی مراغه اظهار داشت: توسعه متوازن خدمات شهری و توجه مساوی به مناطق کمتر توسعه یافته می تواند در حل بسیاری از مشکلات و مسایل فرهنگی تاثیرگذار باشد.

وی گفت: ضعف در نظارت و ناهماهنگی بین برخی از دستگاه های خدمات رسان در اجرای پروژه ها موجب وضعیت این چنینی شده است که باید با برنامه ریزی دقیق و علمی این مشکلات را ریشه یابی و رفع کرد.

امام جمعه مراغه تاکید کرد: در همین راستا باید در خصوص مسایل فرهنگی مناطق کم برخوردار ریشه یابی و کار کارشناسی انجام شود.

وی اضافه کرد: نباید مسایل فرهنگی تنها در جلسات و آن هم به صورت تشریفاتی مطرح شود و باید با استفاده از کارشناسان در کنار مسوولان موارد و مشکلات را ریشه یابی و پس از آن ریشه کن کنیم.
 
فرماندار مراغه نیز در این جلسه گفت: بیکاری یکی از اصلی ترین معظلات شهرستان است و برای رفع این مشکل باید ابتدا فرهنگ اشتغال تغییر پیدا کند.

سید علی موسوی گفت: متاسفانه بیشتر جوانان دنبال شغل اداری هستند و بیشتر مراجعات در ملاقات های عمومی در خصوص اشتغال و داشتن شغل اداری است.

وی گفت: در حال حاضر شاهد رغبت کم دانش آموزان به رشته های فنی و ریاضی هستیم و این موضوع در آینده به مشکل اساسی شهرستان تبدیل خواهد شد.

وی تاکید کرد: باید فرهنگ سازی در خصوص سوق یافتن دانش آموزان به رشته های هنرستانی از سوی دستگاه های متولی و به خصوص آموزش و پرورش افزایش یابد.
 
فرمانده سپاه مراغه نیز در این جلسه گفت: سپاه مراغه در راستای توجه به مشکلات مناطق کم برخوردار شهری اقدام به برگزاری کارگاه ها و کلاس های مختلف حرفه آموزی در طول چند سال گذشته کرده است.

سرهنگ پاسدار سعید رشیدی گفت: تهیه تبلت برای دانش آموزان بی بضاعت، توزیع کمک های مومنانه در مناطق حاشیه شهری و اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و مذهبی در این مناطق از دیگر برنامه های سپاه مراغه است.

رییس آموزش و پرورش مراغه نیز در این جلسه گفت: هفت هزار دانش آموز با ۵۰۰ نفر کادر اداری و معلم در ۳۵ مدرسه حاشیه شهر مراغه مشغول تحصیل و فعالیت هستند.

رضا آسیابی گفت: آموزش و پرورش شهرستان در این تعداد مدارس طرح های مختلفی از جمله طرح یاری گران زندگی، جشنواره نوجوان سالم، خط صدای مشاور، طرح تشخیص استرس و حالت روحی روانی دانش آموزان، مدیریت موردی و اورژانس اجتماعی را در قالب برنامه های فرهنگی در دست اجرا دارد.
انتهای پیام/