محتکر برنجی که چند ماه پیش خبرش از سوی رسانه های دولتی تکذیب شده بود محکوم شد !

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ چند ماه پیش خبری در صدر اول اخبار مراغه قرار گرفت که ۲۵۰۰ تن برنج در مراغه احتکار شده است و  پای فعال اقتصادی تبریزی در میان است ! اما این خبر بلافاصله توسط فرماندار تکذیب شد و برخی قوانین دست و پاگیر علت بروز چنین مساله ای معرفی شد !

خبر تا حدی در سطح استان پیچید که مسولین استانی از جمله معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن تجارت نیز این خبر را تکذیب کرد و روابط عمومی تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی اعلام کرد از منتشر کننده خبر شکایت خواهد شد .

اما ماجرا زمانی جالب شد که شاعبه هایی از حمایت و پا در میانی برخی چهره های استانی در سطح نماینده مجلس نیز در این پرونده به گوش رسید ؛ اکبر اعلمی نماینده سابق تبریز با انتشار مطلبی در کانال تلگرامی خود پای ۳ نماینده فعلی تبریز را به این قضیه باز کرد .

ماجرای احتکار برنج در مراغه بعد از کش و قوس های  یکی دو ماهه با غالب بودن تکذیب خبر در فضای رسانه ای به پایان رسید تا اینکه چند روز پیش حکم قطعی دادگاه تجدید نظر تعزیرات حکومتی صادر شد و فرد احتکار کننده را به پرداخت یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان جریمه نقدی و پخش ۲۵۰۰ کیسه برنج محکوم کرد!

حال سوال اینجاست که تکذیب های قاطعانه و حمایت های افرادی در سطح نماینده مجلس و مسئولین طراز اول شهرستان از فردی که در شرایط سخت اقتصادی که کمر مردم را شکسته است ، اقدام به احتکار و تخلف بارز کرده است ، چه معنایی می تواند داشته باشد ؟  

حمایت بی چون و چرا از یک مفسد اقتصادی که با دلار ۴۲۰۰ تومانی برنج وارد کرده تا در این شرایط بد اقتصادی کمک حال مردم باشد و برعکس اقدام به سودجویی و احتکار کرده است سابقه خوبی برای مدعیان دولت پاکدستان به حساب نخواهد آمد .

جا دارد از تلاش ها ومجاهدت های اداره تعذیرات حکومتی مراغه که علی رغم فشارهای متعددی که به وی در طول این پرونده وارد شد ولی جانانه در مقابل این مساله ایستادگی کرد و باعث رد مال و صدور حکم علیه یک مفسد اقتصادی که در قالب کارآفرین خود را معرفی می کند، شد تقدیر و تشکر ویژه ای به عمل آید .

انتهای پیام /