معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه مراغه گفت: رعایت استاندارهای لازم نظام آموزشی از سوی مدارس غیردولتی و آموزشگاه ها ضروری است. به گزارش روز شنبه روابط عمومی آموزش و پرورش مراغه، ظفر محمدی در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان افزود: مدارس غیردولتی موجب توسعه آموزش و پرورش می شود و باید […]

۸۱۶۵۲۹۴۶-۶۵۳۱۲۸۱

معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه مراغه گفت: رعایت استاندارهای لازم نظام آموزشی از سوی مدارس غیردولتی و آموزشگاه ها ضروری است.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی آموزش و پرورش مراغه، ظفر محمدی در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان افزود: مدارس غیردولتی موجب توسعه آموزش و پرورش می شود و باید این مدارس علاوه بر توجه جدی به تعلیم و تربیت دانش آموزان، حقوق شهروندی و استاندارد های لازم را رعایت کنند.

وی با اشاره به آغاز فصل تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان، اظهار کرد: فعالیت های تابستانی برای پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان محور اساسی در این ایام بوده و تمامی مسوولان باید اقدام های لازم را در این خصوص انجام دهند.

فرماندار ویژه مراغه با اشاره به نامناسب بودن محوطه های برخی از مدارس این شهرستان ادامه داد: با توجه به بافت قدیمی برخی از مدارس این شهرستان، مسوولان هر چه زودتر باید برای برطرف کردن مشکل محوطه های آن ها اقدام کنند.

محمدی، بر احیای مدارس علوم قرآنی و احیای ورزش های بومی در جامعه تاکید کرد و گفت: اگر بتوان دانش آموزان را به سمت آموزش های قرآنی و انجام ورزش های بومی سوق داد، نتیجه مناسبی عاید جامعه می شود.

مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این آیین گفت: ثبت نام از دانش آموزان این شهرستان بر اساس سهمیه بندی و موقعیت جغرافیایی مدارس برای سال تحصیلی ۹۴-۹۵ از پنجم خرداد شروع شده است.

جلیل اسلامی، با ارایه گزارشی از عملکرد حوزه پرورشی و تربیت بدنی این اداره، افزود: این اداره امسال در مسابقه های فرهنگی و هنری رتبه برتر استان را کسب و ۲۵۰ نفر از دانش آموزان این شهرستان به مرحله استانی راه یافته بودند.

وی اظهار کرد: از این تعداد ۳۶ نفر به مرحله کشوری اعزام شدند و در مسابقه های فرهنگی ورزشی معلمان استان نیز معلمان ورزشکار این شهرستان در پنج رشته ورزشی مقام های سوم استان را به خود اختصاص دادند.

مدیر آموزش و پرورش مراغه از اعزام ۹۰۰ نفر از دانش آموزان به مشهد مقدس در قالب اردوی زیارتی و تفریحی خبر داد و گفت: توجه به امور رفاهی و فرهنگی همکاران از جمله برگزاری تورهای زیارتی و گردشگری از برنامه های این اداره در تابستان سال جاری است.

اسلامی، با اشاره به فعالیت مدارس هیات امنایی، ادامه داد: با توجه به فعالیت چشمگیر سه مدرسه ابتدایی هیات امنایی این شهرستان و استقبال بی نظیر اولیا و دانش آموزان از آن ها، کار مطالعاتی تشکیل دو مدرسه هیات امنایی برای مقطع متوسطه نیز آغاز شده است.

هم اکنون ۴۳ هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در ۵۰۰ مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.

انتهای پیام /