رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مراغه گفت:یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و روستایی در مراغه برف روبی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ، شریفی رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مراغه گفت:یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و روستایی در مراغه برف روبی شده است.

شریفی افزود: از زمان آغاز بارش‌ها در منطقه ۱۲ اکیپ راهداری در محور‌های اصلی و روستایی برای برف روبی راه‌ها مستقر شده اند.

شریفی گفت: برف روبی چندین نوبته جاده مراغه هشترود، و راه ۵۰ روستای مراغه در منطقه داشبلاغ بازار و دامنه‌های کوه سهند در بخش سراجو انجام شده است.

او افزود: بارش برف در برخی محور‌های روستایی به نیم متر می‌رسد و پس از هربار بازگشایی مسیر‌ها، کولاک موجب بسته شدن راه‌ها می‌شود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده مراغه با بیان اینکه خدمات راهداران در این ایام شبانه روزی است افزود: هم اکنون محور‌های اصلی و راه بیشتر روستا‌های مراغه باز است.

شریفی گفت: برف روبی با گریدر، برف خور و نمک پاشی از جمله اقدامات راهداران برای بازنگهداشتن راه‌های اصلی و روستایی درمراغه است.

نزدیک به ۱۰۰ روستا از ۱۷۲ روستای مراغه در منطقه برف گیر دامنه کوه سهند و ارتفاع بالای ۲ هزار متر قرارگرفته اند که راه این روستا‌ها با برف و کولاک مسدود می‌شود.