یادداشتی در خصوص وضعیت ناراحت کننده و بحرانی جاده مراغه – هشترود که متاسفانه باعث تصادفات فراوان و داغدار شدن خانواده های زیادی در طی سالیان گذشته بوده است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ با کمال تاسف و شرمساری در جواب دوستی که از تهران قصد سفر به مراغه داشت, گفتم از مسیر زنجان – تبریز – مراغه به شهر ما بیاید !
وضعیت بحرانی جاده مراغه به هشترود به جایی رسیده است که کسی نیست ما را ببیند و نگوید : رسالت شما ایجاب می کند بیش از پیش پیگیر وضعیت افتضاح جاده مراغه به هشترود باشید . در جواب چنین همشهریان بزرگواری که به امثال بنده لطف دارند عارض می شوم : کاری نبوده که ما نکرده باشیم, ولی کو گوش شنوا ?

اما به این شکل نمی تواند پیش برود , تازگی ها مسئولین شهرستان لطف کردند و از خواب چند ساله بیدار شده اند و جلساتی در این خصوص برگزار کردند. می خواهم عرض کنم بزرگواران با تشکیل جلسه کاری پیش نمی رود, آستین ها را بالا بزنید و کاری صورت دهید چرا که هر روز شاهد حادثه ناگواری در این جاده هستیم که باعث به سوگ نشستن همشهریان عزیز می شود.

جالب است, چند تن از مخاطبان که برای اعتراض با اداره راه تماس گرفتند با این جواب روبرو شده اند که بودجه ای برای آسفالت و خط کشی و … نداریم ; عارضم به محضر شریف و بیخیالتان که اگر بنا باشد آدم یک چادر مسافرتی بردارد و برود جلوی وزارت راه و شهرسازی بست بنشیند و بودجه ای برای نجات جان مردم شهرش بگیرد نباید از این کار مضایقه کند ! حتی اگر به قیمت از دست دادن مسئولیتش تمام بشود.

البته نباید هم انتظار داشت کسی که راضی به سفر با کمتر از هواپیما نیست به فکر بهبود وضعیت این جاده بوده باشد. چرا که اگر از این مسیر رفت و آمد می کرد می دانست چه افتضاح بازاری است.

مایه خجالت مراغه است که به عنوان یک شهر گردشگری مطرح باشد و جاده ورودی آن این گونه آبروی چندین هزار ساله اش را ببرد. البته مراغه چه کند که مسئولینش توانایی آسفالت کردن یک جاده را در طول سالیان گذشته و اکنون ندارند !

القصه : امیدواریم جلساتی که اخیرا تشکیل شده است هر چه زودتر عملیاتی شود و کار ساماندهی وضعیت بحرانی این قتلگان هر چه زودتر به اتمام برسد.

جعفر قهرمان