استاندار آذربایجان شرقی روز چهارشنبه در یادداشتی تحت عنوان ‘ستاره ها سلام’ به مناسبت تشییع پیکر مطهر ۱۷۵ شهید غواص هشت سال دفاع مقدس، دل نوشته های خود را روی کاغذ آورد و یاد و خاطره شهدای عملیات کربلای ۴ را زنده کرد. در یادداشت اسماعیل جبارزاده آمده است: اروند به اشتیاق، آغوش موج های […]

۸۱۶۵۰۴۶۹-۶۵۲۷۱۳۹

استاندار آذربایجان شرقی روز چهارشنبه در یادداشتی تحت عنوان ‘ستاره ها سلام’ به مناسبت تشییع پیکر مطهر ۱۷۵ شهید غواص هشت سال دفاع مقدس، دل نوشته های خود را روی کاغذ آورد و یاد و خاطره شهدای عملیات کربلای ۴ را زنده کرد.

در یادداشت اسماعیل جبارزاده آمده است: اروند به اشتیاق، آغوش موج های خود را در امتداد فرات باز کرده بود؛ این بار نه خورشید که ماه به انتظار نشسته بود و عاشورا در شب تکرار می شد و به جای زمین تفتیده، آب خروشان بستر حماسه شده بود.

کربلا اما کربلا بود، کربلای ۴، عباس و قاسم و اصغر نبودند، سیدالشهداء(ع) قرن ها پیش شهید شده بود، اما نام آنان بر پیشانی بندها نقش بسته بود و گردان هایی مزین به همان نام های مقدس به ساحل اروند رسیدند.

ستاره های دنباله دار یک به یک میان آب غلطیدند؛ آه! قرار بود تقدیر حماسه ای بس مظلومانه رقم زند، غرش توپ ها و خمپاره ها در خروش بی امان اروند پیچید، گلوله ها بی پروا باریدند، خورشیدی ها بی رحمانه شکافتند، اروند به سان منا و در امتداد علقمه تا خیمه گاه و گودال قتلگاه قربانگاهی دیگر شده بود.

ستاره های دنباله دار -سو قربانلاری- هر کدام پهلو شکافته، تیر بر گلو نشسته و خنجر در سینه فرو رفته اما روشن تر از همیشه فروغی ابدی یافته بودند؛ اروند از خروش افتاد، ستاره ها را دید، ضجه زد، خون گریه کرد و لالایی شهادت سر داد:

لای لای ای جبهه لرین یورقونی ای خسته جوانلار، لای لای اروند کناریندا قیزیل قانه باتانلار، خوش یاتین ای قوری توپراقلارین اوستونده یاتانلار.

ماه شرمسار از آنچه دیده سر در گریبان افق کرد و رفت، نوبت به خورشید رسید، چشمان خود را گشود و به تماشای مظلومیتی دیگر نشست، حماسه گویی ادامه داشت.

اسارت، قایق های شکسته به جای خیمه های در آتش سوخته، تازیانه های شمرها و حرمله های زمانه و ستاره های دست بسته و حماسه امروز هم ادامه دارد؛ شهر را غوغایی ا ست، عطر سیب همه جا پیچیده است، بوی کربلا می آید، ستاره هایی دنباله دار با همان دست های بسته بازگشته اند روشن تر از همیشه.

سو قربانلاری سلام و خوش آمدید.

منبع: ایرنا