رئیس اداره بهزیستی مراغه با اشاره به اجرای طرح مناسب سازی اماکن عمومی برای استفاده معلولان گفت: 90 درصد ادارات شهرستان در اجرای این طرح مناسب سازی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ شهین صادقی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این طرح از سال 93 به صورت فعال با همکاری فرمانداری و بهزیستی در ادارات و نهادهای خدمات رسان این شهرستان در حال اجراست.
وی ادامه داد: براساس شاخص ها و اقدامات انجام شده ، امسال بهزیستی این شهرستان رتبه اول مناسب سازی امکن عمومی و ادارات آذربایجان شرقی را کسب کرده است.
وی اضافه کرد: در طرح مناسب سازی اماکن عمومی و مراکز خدماتی این شهرستان، 6 تیم فنی و مهندسی از شهرداری، بنیاد شهید و جامعه معلولان اقدام به بهسازی و مناسب سازی معابر عمومی شهری می کنند.
صادقی گفت: همچنین برای سهولت تردد روشندلان در شهر، کف پوش های ویژه ای از سوی شهرداری در پیاده روها و معابر عمومی اجرا شده و در برخی نقاط نیز در حال اجراست.
وی افزود: در راستای کمک به معلولان جسمی و حرکتی این شهرستان نیز ، از سال 93 تاکنون 190 مورد مناسب سازی در خانه معلولان توسط بهزیستی انجام شده است.
وی اضافه کرد: بهزیستی به عنوان نهادی خدماتی و حمایتی، همواره خدمات رسانی به اقشار محروم جامعه از جمله جامعه معلولان را رسالت خود می داند.
هم اکنون حدود 15 هزار نفر از خدمات اجتماعی و حمایتی بهزیستی در مراغه برخوردار بوده و حدود پنج هزار معلول جسمی و حرکتی زیرپوشش خدمات حمایتی بهزیستی شهرستان مراغه قرار دارند.
انتهای پیام /