معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش وپرورش آذربایجان شرقی گفت: امسال 300 هزار دانش آموز در المپیاد ورزشی مدارس در سطح استان شرکت کرده اند.

به گزارش رصدمراغا، رسول صادقی عصر روز سه شنبه در مراسم تجلیل از مقام آوران و قهرمانان استانی و کشوری آموزش و پرورش مراغه افزود: با توجه به برنامه سند تحول بنیادین در آموزش وپرورش تحول در حوزه تربیت بدنی دانش آموزان در چهارچوب ساختارهای علمی، فرهنگی، ادبی، اخلاقی، ورزشی و جسمانی اجرا می شود که این موضوع فضای مناسبی را برای رشد ورزش مهیا می کند.

وی اضافه کرد: توجه به بعد فرهنگی و ورزشی دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور در کنار بعد علمی ضروری و الزامی است.

وی افزود: راه نجات و توسعه ورزش در گرو هماهنگی، وحدت، یکدلی و همراهی با تمامی ارکانهای مرتبط با این حوزه است.

صادقی مهم تر از استعداد یابی را سرمایه گذاری و پرورش آن دانست و افزود: اولین شرط توسعه ورزش قهرمانی توانمند سازی نیروی انسانی وپرورش استعدادهای بالقوه دانش آموزان است.

وی افزود: توجه به ورزش های پایه در آموزش و پرورش می تواند کمک حال ورزش قهرمانی کشوردر آینده باشد.

وی با اشاره به سرانه پایین ورزش در بین دانش آموزان گفت: سرانه ورزش دانش آموزان در کشور نزدیک به 18 دقیقه است که این آمار از شاخص های جهانی بسیار پایین است.

صادقی به رشته های ورزشی دانش آموزی استان که در سالجاری موفق به کسب مقام های اول تا سوم کشوری شدند اشاره کرد و افزود: هندبال، فوتسال، بسکتبال، بدمینتون، دو ومیدانی، طنب زنی، بازی های بومی و محلی، ژیمناستیک و سپک تاکرا از جمله رشته های ورزشی هستند که دانش آموزان آذربایجان شرقی توانسته اند در سطح کشور در این رشته ها مقام آور باشند.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این مراسم گفت: تکمیل و تجهیز سالن حرکات اصلاحی با اعتبار بالغ بر 50 میلیون تومان، تجهیز وافتتاح سالن ورزشی ژیمناستیک با اعتبار 150 میلیون تومان در دهه فجر امسال و شروع عملیات اجرایی استخر آموزش و پرورش پس از هفت سال با اعتبار بالغ بر 6 میلیارد تومان از جمله طرح هایی مهم ورزشی است که با همکاری اداره کل در دست اجراست.

جلیل اسلامی افزود: برگزاری مسابقات و همایش های مختلف ورزشی از جمله سپک تاکرا، لیوان چینی، تیراندازی با کمان و ورزش های باستانی از سوی آموزش و پرورش در سالجاری از مهمترین برنامه های ورزشی این اداره است.

وی امسال را برای آموزش و پرورش مراغه سال ورزشی عنوان کرد و گفت: امیدواواریم با همکاری دستگاه های اجرایی شهرستان در سال آینده موزه مشاهیر آموزش و پرورش و ورزش بانوان فرهنگی شهرستان را اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه ایجاد انگیزه برای توسعه ورزش های همگانی و دانش آموزی در اولویت آموزش و پرورش قرار دارد گفت: این مجموعه با برگزاری المپیادهای مختلف ورزشی، در کشف استعدادهای ورزشی و معرفی آنها به ورزش قهرمانی کشور، نقش مهمی در توسعه ورزش قهرمانی دارد.

به گزارش رصدمراغا، در این مراسم از 60 دانش آموز و معلم مدال آور آموزش و پرورش مراغه تجلیل شد.

بیش از 46 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 550 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.