نمایشگاه آثار هنرمندان معلول این شهرستان در قالب آثار هنرهای تجسمی و صنایع دستی در مجتمع فرهنگی عبدالقادر مراغه با هدف عرضه توانمندی های معلولان در جامعه گشایش یافت.

به گزارش روز سه شنبه رصدمراغا، در این نمایشگاه بیش از یکهزار اثر از هنرمندان معلول شهرستان دررشته های مختلف هنری بمناسبت 12 آذرماه روز جهانی معلولان به نمایش گذاشته شده است.
مدیر کانون هنرمندان بسیج مراغه در حاشیه افتتاح این نمایشگاه با اشاره به وجود توانایی های نهان در معلولان و لزوم شناسایی و پرورش آنان، اضافه کرد: این نمایشگاه با شعار ” معلولیت محدودیت نیست ” و با مشارکت و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و شورای اسلامی، انجمن های مردم نهاد تحت نظارت بهزیستی و کانون بسیج هنرمندان شهرستان برگزار می شود.
مهران آشنا با اشاره به اینکه توانایی این قشر در عرصه های مختلف تفاوت چندانی با افراد عادی ندارد، افزود: زمینه های اجتماعی باید فرصت های یکسانی برای این قشر معلول جامعه فراهم کند تا بتوانند با حفظ جایگاه و شان خود به استقلال دست یابند و زندگی خودشان را اداره کنند.
به گزارش رصدمراغا، نمایشگاه آثار هنرمندان معلول مراغه ای از 12 الی 15 آذرماه از ساعت 10 تا 13 و 16 تا 18 در مجتمع فرهنگی عبدالقادر این شهرستان دایر است.
روز جهانی معلولان از سال 1992 از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام شد و هر ساله در 12 آذر یا 3 دسامبر برگزار می ‌شود.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.