رئیس کمیته سپک تاکرا مراغه گفت: المپیاد کشوری نخبگان سپک تاکرا با حضور 150 ورزشکار از 14 استان، یکم تا چهارم آذر ماه سالجاری به میزبانی سالن حجاب مراغه برگزار می شود.

رئیس کمیته سپک تاکرا مراغه در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا گفت: المپیاد کشوری نخبگان سپک تاکرا با حضور 150 ورزشکار از 14 استان، یکم تا چهارم آذر ماه سالجاری به میزبانی سالن حجاب مراغه برگزار می شود.

اسلام جباری روز سه شنبه در حاشیه اردوی تمرینی تیم آذربایجان شرقی به خبرنگاران گفت: یک تیم از هر استان مجوز حضور در این رقابت ها را دارد و هر تیم می تواند از پنج بازیکن متولد سال 82 به بعد و دو نفر به عنوان کادر فنی استفاده کند.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت شرکت تیم ها در این رقابت ها، تنها یک تیم از آذربایجان شرقی در این رقابت ها حضور می یابد که در صورت نبود این محدودیت می توانستیم حداقل با سه تیم با کیفیت در این رقابت ها شرکت کنیم.

جباری گفت: تیم آذربایجان شرقی با ترکیب صد در صد بومی و با برخورداری از بازیکنان ملی پوش، یکی از گزینه ها و شانس های نخست قهرمانی در رقابت هاست.

وی افزود: این تیم با داشتن بازیکنانی مستعد در ترکیب خود که سابقه ای حضور در تیم های ملی پایه را در کارنامه خود دارند، از آمادگی خوبی برای حضور در این رقابت ها برخوردارند.

جباری با اشاره به ترکیب کادر فنی و بازیکنان تیم آذربایجان شرقی گفت: علی اصغری و علی فتاح پور به عنوان کادرفنی و مهدی رحمانی، امیررضا نورمحمدیان، ساسان ملک نژاد، عرفان عبادی و سعید حسامی به عنوان بازیکن در این رقابت ها حضور خواهند داشت.
تیم سپک تاکرای آذربایجان شرقی مقام قهرمانی شمالغرب کشور و مقام دوم و سوم کشوری را در کارنامه دارد.

سپک تاکرا یکی از رشته های زیرمجموعه فدراسیون انجمن های ورزشی کشور است، این رشته ورزشی شبیه والیبال بوده اما به جای دست از پا برای گذراندن توپ از تور استفاده می شود.
این بازی از ورزش های بومی جنوب شرق آسیا است و در تایلند، مالزی، لائوس و اندونزی بسیار محبوب است.

6 هزار و 200 ورزشکار سازمان یافته در قالب 88 هیات ورزشی در شهرستان مراغه فعالیت می کنند.