میدان هنر مهمترین میدان تقابل بین حق و باطل است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رصدمراغا ، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی در آیین گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در تالار عبدالقادر مراغی افزود: هنرمندان متعهد باید در راه اشاعه ففرهنگ و ارزش های اسلامی و انقلابی در جامعه احساس مسئولیت کنند.
وی ادامه داد: از هنر به عنوان استعدادی خداوندی باید رد راه درست که همان تبیین و تروج فرهنگ اصیل اسلامی بوده استفاده شود.
وی اضافه کرد: شهید آوینی به عنوان الگویی در زمینه ترویج فرهنگ اسلامی و انقلابی، در عرصه فرهنگ و هنر انقلابی خدمات شایانی به کشور کرده است.
وی گفت: شهادت هنر است و شهیدان به عنوان هنرمندانی بزرگ در راه اعتلای ارزش ها و فرهنگ اسلامی و انقلابی هنرمندانه رفتند.
وی با انتقاد از وضعیت فرهنگی کنونی جامعه ادامه داد: اکنون پس از 40 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با وجود اینکه صدا و سیما را به عنوان ابزاری فرهنگی در اختیار داریم، نتوانسته ایم حرکتی تاثیرگذار در عرصه فرهنگ انجام دهیم.
وی اضافه کرد: برخی از برنامه های کنونی پخش شده از صدا و سیما در خدمت فرهنگ و عفت عمومی نبوده و شاهد انتشار صحنه های غیرفرهنگی و نامناسب از ان هستیم هرچن برخی آثار فاخر فرهنگی نیز در کشور ساخته شده است.
رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی نیز در این آیین گفت: از دستاوردهای اساسی انقلاب اسلامی، ترویج فرهنگ و باور شکست پذیری شیطان بزرگ بود.
حجت الاسلام محمدیان افزود: شهیدان عرصه فرهنگ و هنر به ویژه شهید آوینی نیز در چنین مکتب و فرهنگی پرورش یافته و به این درجات متعالی رسیده اند.
وی ادامه داد: زبان و هنر انقلابی و اسلامی اکنون باید در برابر نقشه ها و توطئه های شوم دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی فعال تر از هر زمانی باشد.
وی اضافه کرد: هنر انقلابی نباید تبعیدگاه سرد و بی روح آثار هنری و فرهنگی بوده بلکه باید این هنر در خدمات مردم و واکنش پذیر در برابر مسائل روز جامعه و انقلاب اسلامی باشد.
فرمانده سپاه ناحیه مراغه نیز گفت: ابزار هنر بهترین و کارآمدترین روش برای تبیین فرهنگ فاخر اسلامی و انقلابی در جامعه است.
سرهنگ پاسدار رضا سامی افزود: هنر امروز انقلابی و اسلامی، هنر مقاومت، تسلیم ناپذیری در برابر زورگویان و زبان گویای انقلاب اسلامی است.
وی ادامه داد: هنرمندان متعهد و انقلابی پیام ها و ارزش های انقلاب و روحیه استکبار ستیزی و نیز حمایت از مظلومان را در قالب آثار فرهنگی و هنری به تصویر کشند.
وی اضافه کرد: تقویت روحیه امید، مقاومت، ایستادگی در برابر توطئه های دشمنان با زبان هنر و فرهنگ برای مردم از رسالت های هنرمندان و بسیج هنرمندان است.
در این آیین از فعالان فرهنگ اسلامی و کانون بسیج هنرمندان مراغه تجلیل شد.