رئیس اداره تبلیغات اسلامی مراغه گفت: به منظور حضور در مراسم معنوی اعتکاف بیش از 500 نفر در شهرستان مراغه برای حضور در این مراسم نام‌نویسی کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ حجت‌الاسلام علی امیری در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد : همزمان با سالروز ولادت باسعادت مولود کعبه و آغاز ایام البیض 500 نفر از مردم مراغه از سحرگاه شنبه ۱۳ رجب با حضور در مساجد در آیین معنوی اعتکاف شرکت کرده و معتکف می شوند .

وی افزود : از این تعداد 100 نفر از برادران در مسجد جامع این شهرستان معتکف هستند و 200 نفر از خواهران در دو مسجد دیگر این شهرستان معتکف خواهند شد ؛ همچنین 200 نفر از سربازان و ساکنان کوی سازمانی پادگان امام رضا (ع) نیز در مسجد پادگان معتکف می شوند  .

رییس اداره تبلیغات اسلامی مراغه خاطرنشان کرد : علاوه بر مسجد جامع که برادران در آن معتکف هستند دو مسجد دیگر از جمله ، مسجد آقا محمد تقی و مسجد جامع پهرآباد  پذیرای معتکفین خواهر هستند .

وی تصریح کرد: اعتکاف راهی برای یافتن مسیر خودسازی انسان است و شرکت در این آیین معنوی سبب جهت‌گیری درست در زندگی مومنان می‌شود.

وی اضافه کرد: از برنامه‌های محوری ویژه معتکفان در مساجد می‌توان به محافل انس با قرآن، حلقه‌های معرفت و نشست‌های بصیرتی، برپایی گفتمان‌های دینی، مراسم ادعیه خوانی، اقامه نماز جماعت، برگزاری جشن میلاد با سعادت حضرت علی(ع) و مراسم سوگواری وفات حضرت زینب (س) اشاره کرد.

امیری با اشاره به اجرای طرح با قرآن در زلال اعتکاف گفت : طرح «با قرآن در زلال اعتکاف» برای سومین سال متوالی و همزمان با سراسر کشور در آیین اعتکاف ایام البیض ماه رجب در استان اجرا می‌شود.

وی افزود: اصلاح قرائت نماز معتکفین، اجرای زنده تلاوت قرآن و اذان، اجرای تلاوت ترتیل عمومی و ختم کامل قرآن توسط اساتید قرآنی استان از جمله برنامه‌های این طرح است.
انتهای پیام /