عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: اندیشه‏ ها و تلاش‏ های صادقانه امام خمینی مسیر تاریخ را دگرگون کرده و موجب بیداری ملت ایران در برابر طاغوت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی پورمحمدی روز پنج شنبه در آیین استقبال از آفتاب که به مناسبت سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به کشور برگزار شد اظهار کرد: بزرگترین و مهم ترین رویداد سده بیستم را می توان پیروزی انقلاب اسلامی ایران در 22 بهمن 1357 خورشیدی دانست، انقلابی که به رهبری امام خمینی (ره) توانست بسیاری از معادله های جهانی و روابط قدرت های بزرگ را تغییر دهد و تحول گسترده ای در نظام بین الملل ایجاد کند.

وی افزود: افراد و کشورها این تحولات و روشنگری‌ها را از امام خمینی (ره) آموختند و امام راحل نیز به خوبی این جریانات را هدایت کرد.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی کار بزرگی بود که امام خمینی (ره) به خوبی انجام داد و دشمن به هر دری زد تا به انقلاب ضربه بزند اما امام در مقابل آنها ایستاد.

وی ادامه داد: بسیاری از توطئه‌ هایی که علیه انقلاب شکل گرفت ظاهری زیبا داشت اما امام خمینی (ره) چهره واقعی همه آنها را برای مردم روشن کرد.

وی افزود: نسل امروز که انقلاب اسلامی را درک نکرده باید با هوشیاری و وحدت و بصیرت در برابر توطئه های دشمنان ایستادگی کند.

وی به رشادت ها و ایثارگری های مردم در دوران قبل از انقلاب نیز اشاره کرد و افزود : مردم ایران با آموزه های و رهنمودها و اندیشه های سیاسی و تفکر امام راحل با ترویج اسلام موجب آگاهی و بیداری تمام اقشار مختلف در جامعه شده و سرانجام با ایثارگری ها و رشادت ها خود پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زدنند.

به گزارش رصدمراغا ، در این مراسم آحاد مردم و مسئولان با نثار شاخه گل به تمثال امام راحل و رهبری با آرمان های شهدا و انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

امام خمینی ره پس از سال ها تبعید و دوری از کشور 12 بهمن 1357 در میان استقبال پرشور مردم وارد کشور شدند.