نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری گفت : از آثار و برکات انقلاب اسلامی ترویج مبانی و فعالیت های گسترده قرآنی در جامعه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ; حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی در همایش قرآنی که شامگاه سه شنبه در تالار سرباز مراغه برگزار شد گفت : حضرت فاطمه زهرا در روایتی می فرماید : از دنیاى شما محبّت سه چیز در دل من نهاده شد و آن سه چیز تلاوت قرآن، نگاه به چهره پیامبر خدا و انفاق در راه خدا است .
وی با اشاره به اینکه تلاوت قرآن باعث نورانیت قلوب می شود افزود : تلاوت قرآن در منزل توسط همه اعضای خانواده باعث نورانیت منزل و خانه دل و در نتیجه افزایش تقوا و دوری از گناه و زیاد شدن خیر و برکت می‌شود.
وی با بیان اینکه در روایت دیگری آمده است که بهترین شما کسی است که قرآن را یادبگیرد و به دیگران نیز بیاموزد خاطرنشان کرد : قرآن کتاب زندگی است و ما باید آن را بیاموزیم و به دیگران هم آموزش دهیم و آن را در تمام لحظات زندگی خود وارد کنیم و به آن عمل کنیم.
وی ترویج جلسات قرآنی را از برکات انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد : به برکت انقلاب اسلامی فعالیت های قرآنی در کشور به صورت گسترده افزایش یافته است و علوم قرآنی در جامعه مورد توجه قرار گرفته است .
وی اضافه کرد : وجود نابغه هایی چون علی امینی که حافظ کل قرآن است و موفقیت های ریادی به دست آورده است و مایه افتخار دوستاران قرآن است به برکت انقلاب اسلامی به بار نشسته است.

امام جمعه مراغه ادامه داد : تربیت جوانان و نوجوانان زیر سایه قرآن باید مورد توجه قرار بگیرد و این حرکت موسسه قرآنی اباصالح می تواند باعث تبدیل شدن مراغه به قطب قرآنی در منطقه باشد.

وی حمایت از فعالان قرآنی را لازم دانست و گفت : در توسعه فرهنگ قرآنی برخی موسسه ها و اداره ها به صورت فردی ابتکارهای بسیار مطلوبی در این زمینه دارند که نباید از آنها غافل بود.

وی با اشاره به اینکه خیرین قرآنی باید زمینه های ترویج فعالیت های قرآنی را فراهم کنند افزود : خیرین محترم نیز باید در کمک به ساخت این موسسه در این شهرستان دریغ نکنند و تلاش کنند هر چه زودتر این موسسه به بهره برداری برسد.

در پایان این همایش از خیرین و فعالان قرآنی شهرستان مراغه با احدای تندیس و لوح سپاس قدردانی به عمل آمد .