معاون اجرایی سپاه عاشورا گفت : مسجد باید محور اصلی در امور اجتماعی و انقلابی و دینی باشد همان محوریتی که در اوایل انقلاب بود . دفاع ما ، خطبه های انقلابی ما ، شروع انقلاب ما همه و همه از مسجد بود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ; معاون اجرایی سپاه عاشورا در جمع هیئت امنای مساجد الگوی شهرستان های مراغه , بناب , ملکان و عجبشیر با اشاره به اهمیت مسجد از صدر اسلام تا به امروز گفت : مساجد در اسلام جایگاه خاصی دارند و هیچ مکان دیگری نمی تواند کارکرد مساجد را داشته باشند.

کاظمی قلعه : رسول خدا (ص) حکومت اسلامی را در اولین اقدام و اولین فرصت با ساختن مسجد نشان داد به طوری که آن حضرت پس از وصول به نقطه امن پس از هجرت از مکه به مدینه، مسجدی در منطقه قباء ساختند که به عنوان اولین مسجد در اسلام مطرح است.

وی یادآور شد : از آنجا که دین اسلام تمام مسایل فردی، اجتماعی و معنوی را یک جا دیده لذا مسجد هم باید چنین جایگاهی داشته باشد بنابراین مساجد اولا باید نیازهای مردم و جوانان را درک کنند و مسجد به گونه‌ای آماده شود که پذیرای نسل جوان باشد.

وی خاطرنشان کرد : مسجد باید به عنوان محور همه کارهای مسلمانان باشد و فعالیت‌ های بسیاری را می‌ توان در این مکان مقدس انجام داد.

وی تصریح کرد : ائمه جماعات مسجد نیز باید با ارتباط و تعاملی سازنده به مردم و نمازگزاران به ویژه جوانان این فرصت را بدهند تا با آنها تماس و ارتباط نزدیک داشته باشند.

همان گونه که در تاریخ اسلام  نیز مشخص است مساجد، مرکزی برای تعلیم و تربیت ، حلقه‌ درس و رفع و رجوع مشکلات مردم بوده است ، در حال حاضر نیز باید این محوری بودن مسجد را احیا کرد .

انتهای پیام /