بخشدار سراجوی مراغه با تبیین اهمیت ورزش همگانی، گفت: برگزاری همایش های پیاده روی بستر مناسبی برای ترویج ورزش در بین خانواده ها است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ، نقی محمدی روز سه شنبه در همایش پیاده روی خانوادگی روستای بیانلوجه مراغه که همزمان با ولادت حضرت زینب (س) برگزار شد اظهار کرد: ورزش در بین روستاییان مورد غفلت واقع شده از این رو باید با فرهنگ سازی و برگزاری همایش های عمومی، روستاییان را به سمت ورزش سوق دهیم.

وی افزود: استقبال مردم از ورزش همگانی در بخش سراجو مراغه و همچنین قابلیت های بالای این منطقه زمینه مناسبی برای توسعه زیرساخت های ورزشی در این منطقه از شهرستان است.

وی گفت: ورزش همگانی مقدمه ورزش قهرمانی است و تشویق مردم به ورزش همگانی، علاوه بر ایجاد سلامت و شادابی در جامعه، به شناسایی استعدادهای ورزشی در روستاها نیز کمک می کند.

محمدی از دهیاران خواست تا زمینه را برای توسعه ورزش های بومی محلی و همچنین ورزش های همگانی در بین روستاییان فراهم کنند.

در این همایش به قید قرعه به 25 نفر از شرکت کننده گان جوایزی از جمله دوچرخه، چرخ خیاطی و لوازم ورزشی از طرف سازمان ها و ادارات برگزار کننده مراسم اهدا شد.

شهرستان مراغه از دو بخش مرکزی و سراجو تشکیل شده و دارای 173 روستا شامل 74 روستا در بخش مرکزی و 99 روستا در بخش سراجو است.