گزارش زیر حاشیه ای بر متن اولین سفر استاندار آذربایجان شرقی به شهرستان مراغه و بازدید از پروژه های عمرانی و کارگاه های تولیدی این شهرستان است که با دیدگاهی متفاوت این سفر را نگریسته است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ سفر یک روزه استاندار آذربایجان شرقی به مراغه و بازدید از پروژه های در حال احداث این شهر که از کلنگ زنی برخی از آن ها نزدیک 20 سال گذشته است این سؤال را در اذهان مردم این شهرستان ایجاد می کند که آیا این سفر تأثیری در بهبود وضعیت پروژه های این شهرستان خواهد داشت ؟

بسیاری از صاحبان صنایع این شهرستان که دیروز به همراه استاندار از پروژه ها بازدید می کردند امید چندانی به بهبود وضعیت صنایع نداشتند چرا که می گفتند همین سفر سال گذشته با حضور استاندار سابق به همین شکل انجام پذیرفت ولی متأسفانه به وعده هایی که داده شد توجه چندانی نشد !

متأسفانه در چنین دیدارهایی مسئولین را به کارخانه‌ها و یا کارگاه هایی می برند که از رونق خوبی برخوردار هستند و در واقع یک واحد تولیدی موفق به شمار می روند ، در صورتی که باید این بازدیدها از صنایعی باشد که به هر دلیلی نمی توانند چرخ کارخانه را بچرخانند ، تا با ارائه راهکارها و رفع مشکلات و موانع تولید بتوانند رشد کنند .

بسیاری از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی مراغه به صورت تعطیل و یا نیمه تعطیل به سر می برند و این وضعیت از شکل بی روح و مرده شهرک صنعتی مراغه به خوبی مشخص است ، آیا بازدید استاندار از این صنایع ضرورت دارد یا از کارخانه شیشه سازی و روغن موتور توان ساز و … که یک واحد تولیدی فعال و موفق هستند ؟

بازدید چند دقیقه ای خدابخش از استادیوم ، بیمارستان سینا و آزادراه مراغه هشترود نشان از عملی نشدن وعده های وی نسبت به این پروژه ها است ،گرچه وعده آن‌چنانی هم به غیر از کلمه پیگیر می شوم از وی شنیده نشد ؛ آقای استاندار ، انتظار مردم مراغه از جنابعالی اتمام استادیوم 5 هزار نفری است که خود شما 20 سال پیش کلنگ آن را بر زمین زدید اما متأسفانه در بازدیدتان نیز آن‌چنان جویای احوال ناخوش این پروژه که کم‌کم تبدیل به آثار باستانی می شود نشدید !

صاحب یکی از مرغداری های تعطیل شده مراغه در حاشیه بازدید استاندار از شهرک صنعتی به خبرنگار ما گفت : بیش از 60 مرغداری در مراغه و بناب تعطیل شده است و حتی ریالی هم به هیچ کدام از آن ها پرداخت نشده است ، با هزار وعده و وعید آمدند و گفتند تمامی خسارت های شما را می پردازیم ولی بعد از این که مرغداری ها تعطیل شد حتی بیمه هم ما را نمی شناسد .

وی با تأکید بر اینکه نمی خواهد نامش فاش شود افزود : سفر استاندار به مراغه را با عنوان کارگروه اقتصاد مقاومتی نامگذاری کردند ، آیا تعطیلی 60 مرغداری تأثیری در عدم دستیابی به اقتصاد مقاومتی ندارد که از وضعیت مرغداران و مرغداری های تعطیل شده بازدید نکردند ؟

جناب آقای استاندار آیا بازدید 3 دقیقه ای شما از آزادراه مراغه – هشترود تأثیری در افزایش بودجه این آزادراه دارد که متأسفانه برای سال آینده تنها 8 میلیارد ریال از سوی دولت به این پروژه عمرانی اختصاص یافته است ، در صورتی که کل اعتبار این آزادراه بیش از 8 هزار میلیارد ریال است و با این حساب و با این بودجه ها حتی نوادگان ما هم شاهد بهره برداری از این آزادراه نخواهند بود !

بیمارستان سینا که قرار بود تا اواخر سال گذشته افتتاح شود متأسفانه هنوز وعده افتتاح فاز اول آن را در 22 بهمن امسال می دهند ، ولی با این همه مردم شریف مراغه به این وعده هم راضی هستند و دل خوش کرده اند و امیدواریم بازدید شما از این شهرستان حداقل باعث بهره برداری از این پروژه در وعده مقرر بشود .

انتظار دیگر مردم این شهرستان بنا به گفته های خود شما درباره جایگاه مراغه پس از تبریز در امر گردشگری و تبریز 2018 ، توجه به تخصیص بودجه برای رسیدگی به وضعیت آثار تاریخی و مناطق گردشگری این شهرستان است که می توان گفت جدای از بحث تبریز 2018 اگر به وضعیت برخی آثار رسیدگی نشود به زودی شاهد نابودی فرهنگ و تاریخ کشور در مراغه خواهیم بود ؛ از وضعیت برج های تاریخی این شهرستان گرفته تا حمام های تاریخی ، رصدخانه مراغه ، منطقه فسیلی و بسیاری از آثار دیگر

نکته دیگری که قابل توجه است و انتظار می رود چنین وضعیتی ایجاد نشود ، تعطیلی ادارات و سردرگمی ارباب رجوع به دلیل همراهی رؤسای اکثر ادارات شهرستان در امر سفر استاندار به شهرستان است که با ایجاد کارنوال خودرویی باعث بدبینی مردم نسبت به دولت می شود .

انتهای پیام /