وضعیت نابسامان برخی کوچه های شهر زخم‌هایی کهنه است که به دلیل حفاری‌های مکرر شرکت‌های خدمات رسان و ترمیم نشدن آن تا مدتی طولانی، موجب ایجاد مشکلاتی برای شهروندان شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ بنا به گزارش مکرر شهروندان و ساکنان کوچه شهید جوادی واقع در خیابان کاشانی روبروی مسجد عباسیه خبرنگار ما جهت تهیه گزارش سری به این کوچه می زند تا از نزدیک وضعیت نابسامان این کوچه را مشاهده  کند .

حفاری های مکرر شرکت های خدمات رسان یکی پس از دیگری چندین سال است که موجب بروز برخی مشکلات برای اهالی این محله شده است .

چنین کوچه هایی به خاطر این که زیاد در چشم نیستند ساله ها روی آسفالت را نمی بینند و وضعیت نامناسبشان مشکلات زیادی را برای ساکنان آن ایجاد می کند .

در این کوچه که مزین به نام مبارک شهید جوادی است قدم بگذاری شاهد کوتاهی دست یاری مسئولان در این مناطق می‌شوی ، چند دقیقه ای در این مسیر که منتهی به خیابان شهید باکری می شود پیاده روی می کنم و چند شات با دوربینم از وضعیت نامناسب آسفالت کوچه ثبت می کنم ، آقای میان سالی که گویی متوجه عکاسی من شده است به سمتم می‌آید و به همراه لبخند گرمش از بی توجهی مسئولان گلایه می کند .

علت حفاری را جویا می‌شوم. پلاستیک حاوی میوه‌اش را بر زمین می‌گذارد و به خبرنگار رصد می‌گوید: آنقدر از مدت تخریب آسفالت این کوچه گذشته است که درست یادم نمی آید به چه دلیل حفاری شده است اما فکر می کنم به خاطر فاضلاب کشی این حفاری‌ها صورت گرفته است.

علیرضا احمدزاده که گویی عطش کنجکاوی‌اش مهار شده است، می‌افزاید: مسئولان صدای ما را نمی‌شوند اما متوجه قلم رسای شما هستند بنابراین از آن‌ها بخواهید که به این مناطق سرکشی داشته باشند.

وی می‌گوید: اگر مسئولان از نزدیک آسفالت فرسوده این کوچه را ببینند به طور یقین در پی حل مشکل آن تلاش می‌کنند.

شهروند دیگری با بیان اینکه چندین سال است وضعیت این کوچه نامناسب است ، می‌افزاید: متأسفانه با وجود اینکه مسئولان ادعا دارند خدمات شهری را به صورت عادلانه توزیع می کنند ولی ما چندین سال است که در این شرایط زندگی می کنیم .

باقر پاشایی اضافه کرد : شاید هزینه آسفالت این کوچه به دلیل ابعاد کم آن چندان هم زیاد نباشد ولی اگر این وضعیت در کوچه های بالای شهر اتفاق می افتاد در همان ماه های اول پس از حفاری آسفالت ریزی می کردند .

وی خاطرنشان کرد : خون بالا شهری ها از ما رنگی تر نیست ما هم به نسبت خودمان عوارض شهرداری و نوسازی پرداخت می کنیم بنابراین نباید بین محله های پایین شهر و بالای شهر فرق بگذارند .

پس از خداحافظی در حال برگشتن به سمت خروجی کوچه بودم و  فکر کردن به وضعیت نامناسب کوچه‌های بافت قدیمی شهر و عدم توجه مسئولان اذیتم می‌کرد که ناگهان پایم به فلکه آب یکی از خانه ها گیر کرد و نزدیک بود زمین بخورم ، برگشتم و دیدم فلکه آب 10 الی 15 سانتی متر از سطح زمین بیرون است ، از صاحب خانه علت را پیگیر شدم و گفتم حداقل مقداری خاک اطراف فلکه بریزید .

به حالت نگرانی که چه اتفاقی افتاده است گفت : چندین بار دور این فلکه را پر کرده ایم ولی بعد از مدتی دوباره اطرافش خالی شده است و حتی یک بار پای یک خانم مسن به فلکه گیر کرد و با حالت وحشتناک زمین خورد .

وی اضافه کرد : چندین بار از شرکت آب و فاضلاب و بخصوص شهرداری پیگیر شده ایم ولی متأسفانه ترتیب اثر نداده اند .

خبرنگار ما مدتی بعد پیگیر دلیل آسفالت نکردن چنین کوچه هایی را از شهرداری خواهد شد که مطمئناً اگر مسئولین شهرداری این گزارش را مشاهده کنند حتماً درصدد رفع مشکلات این کوچه بر خواهند آمد .

 

 

انتهای پیام /