رئیس پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی گفت : استکبار ستیزی واقعی ، تلاش در راستای پیشرفت و توسعه علمی کشور است تا کشورهایی چون آمریکا نتوانند در مقابل ملت ایران زورگویی کنند و دانشجوی واقعی مخالف سرسخت استکبار چه در داخل و چه در خارج است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ محمدعلی حسین‌پور فیضی در مراسم جشن روز دانشجو که ظهر امروز در دانشگاه مراغه برگزار شد گفت : دانشجویان زبان گویای اندیشه مردم هستند و این زبان ها هرگز نباید خاموش شوند و این وظیفه تشکل های قانون مدار دانشجویی است که زبان اعتراض خود را به سوی کج اندیشی ها و عدم لیاقت ها بگشایند و به این نکته توجه کنند که زبان اعتراض آنها، زبان تعقل و منطق است.

وی افزود : پیشرفت علمی کشور و به تبع آن رشد اقتصادی ، مستلزم توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان در کشور است و دانشجویان به عنوان آینده سازان کشور باید به سمت فعالیت های دانش بنیان روی بیاورند .

وی با اشاره به اینکه باید بودجه کشور از فعالیت های دانش بنیان تأمین شود خاطرنشان کرد : امروز متأسفانه ثروت های ملی ما به صورت خام به کشورهای دیگر صادر می شود به تغییر شکل به سوی ما برمی گردند ، به تعبیری ما در حال حاضر خون فروشی می کنیم و ثروت آیندگان را به تاراج می بریم .

رئیس پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی با انتقاد از عدم مبارزه با مفاسد اقتصادی تصریح کرد : فرار مالیاتی و برداشت های میلیاردی برای عده ای به راحتی ممکن است و وقتی یک دانشجو می خواهد برای یک طرح دانش بنیان تسهیلات بگیرد هزاران جور ضمانت می خواهند.

وی اضافه کرد : در حال حاضر قاچاق کالا که به دست عده ای محدود انجام می گیرد کمر اقتصاد کشور را شکسته است ، در سال گذشته 20 میلیارد دلار قاچاق و ۲۰۰ هزار میلیارد دلار فرار مالیاتی در کشور وجود داشته است و این یعنی فاتحه اقتصاد را باید خواند .

وی در پایان گفت : استکبار ستیزی باید همراه با پیشرفت و تولید علم و فناوری باشد تا در صورت بسته شدن درهای علم بتوانیم روی پای خود بایستیم .

انتهای پیام /