رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در بازدید سر زده و کوتاه خود از دانشگاه های فنی و حرفه ای مراغه گفت : این شهرستان با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های بالایی که در زمینه دانش های فنی و حرفه ای دارد، می تواند به شهر دانشگاه های فنی و حرفه ای کشور تبدیل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ ناصر شمس روز دوشنبه در گفتگوی با خبرنگار ما اظهار کرد : توسعه مطلوب دانشکده های فنی و حرفه دختر و پسر مراغه و جذب و توسعه رشته های جدید و ارتقا سطح علمی این دانشکده ها از اولویت های مهم سفر امروز من به این شهر است.

وی افزود : به کار گیری و تربیت تکنسین های بومی با توجه به پتانسیل های بالای موجود در این شهرستان و جذب دانشجو از دیگر اهداف این سفر است.

شمس با ابراز تأسف از مغفول ماندن ظرفیت و پتانسیل دانشکده های مراغه و نبود امکانات کافی در این شهرستان، تاکید کرد : در ادوار گذشته متأسفانه نسبت به این ظرفیت های مهم و تأثیرگذار بی‌توجهی شده است، بنابراین باید تلاش و برنامه‌ریزی شود که از ظرفیت و توانمندی علمی منطقه استفاده کنیم.

وی با انتقاد از نبود زیرساختهای عمرانی مناسب مانند کارگاهها و گلخانه ها در دانشکده های فنی و حرفه ای این شهر افزود : باید از پتانسیلهای بومی شهرستان همچون کشاورزی و دامداری و گردشگری برای توسعه دانشکده های فنی و حرفه ای مراغه استفاده شود.

وی به پیشینه تاریخی و علمی مراغه به عنوان شهر دانشگاه های ایران اشاره کرد و افزود : با کمک به تدوین و تصویب رشته های مختلف در حوزهای باغداری،کشاورزی،زمین شناسی،دامداری،دامپروری و صنایع دستی و گردشگری می توان دوباره دانشگاه های مراغه را احیا کرد.

وی با تاکید بر نگاه مثبت وزارت علوم در طراحی و تصویب رشته های جدید در این شهرستان افزود : باید نگاه ها و ساختارها را اصلاح کنیم که در این راه به همراهی مجموعه دانشگاهی و مسئولان شهری نیز نیاز داریم.

مراغه باغ شهر و پایتخت نجوم ایران است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی نیز در این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت : مراغه یکی از پر فروغ ترین شهرهای آذربایجان است و به عنوان باغ شهر و پایتخت نجوم ایران شناخته می شود.

احد بهشتی افزود : با وجود رشته های کشاورزی و باغی در دانشکده های فنی و حرفه ای شهر باید داخل و مجموعه این دانشکده ها نیز به باغ شهری زیبا تبدیل شود.