استاد حوزه و دانشگاه گفت : امروز فرهنگ و تفکر بسیجی به الگویی فرا منطقه ای برای ایستادگی و مقاومت ملت ها در مقابل استکبار جهانی تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ حجت الاسلام سید جعفر طباطبایی در همایش ۵ آذر که در خیابان جام جم مراغه برگزار شد با اشاره به تاریخ شکل گیری بسیج گفت : حضرت امام راحل با پیش بینی شرایط حساس انقلاب اسلامی فرمان تشکیل سپاه و بسیج را صادر کردند و این نهادها در کنار سایر نیروهای مسلح در طول  باعث تقویت اقتدار کشور شدند.

وی افزود : در طول جنگ و  ۸ سال دفاع مقدس نیز پس از ورود نیروهای جان برکف و شهادت طلب بسیجی به جبهه ها سرنوشت جنگ عوض شد.

طباطبایی خاطرنشان کرد : امروز تفکر بسیج تبدیل به دکترین ایستادگی و مقاومت در کل دنیا شده است و تمامی انقلابیون که در مقابل ظلم و استکبار ایستاده اند از تفکر بسیجی تبعیت می کنند.

وی تصریح کرد : تفکر بسیجی باعث شده که ملت بزرگوار ایران اسلامی تمام قد، در برابر استکبار جهانی بایستد و  به همین جهت دشمنان این تفکر پویا و محرک را که عامل پیشرفت ملت ایران است بر نمی تابند.

وی با اشاره به نقش تفکر بسیجی در معادلات منطقه گفت : تأثیر گذارترین تفکر در معادلات منطقه ای تفکر ناب بسیجی است که در نهایت توانسته است ریشه شجره خبیثه ای چون داعش را ریشه کن کند.

استاد حوزه علمیه تبریز ادامه داد : در تمام مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی حرف اول را تفکر بسیج می زند و تفکر بسیج و بسیجی بود که طومار داعش که توسط استکبار برای ظلم به مردم مسلمان منطقه ایجاد کرد را درهم پیچید و بار دیگر همین تفکر بسیجی ضربه مهلکی به استکبار جهانی خصوصاً آمریکا و صهیونیست ها زد.

وی با بیان اینکه امروز تفکر بسیجی به برکت انقلاب اسلامی به دنیا صادر شده، خاطرنشان کرد: اگر جبهه مقاومت به پیروزی هایی در مبارزه با داعش و گروهک های تروریستی که از حمایت های استکبار برخوردار است رسیده به خاطر همین تفکر بسیجی است.

انتهای پیام /