اولین نشست فصلی مجمع عمومی بسیج شهرستان مراغه و فعالان فرهنگی در سال ۹۴ با موضوع تبیین وضعیت فرهنگی با نگاه ملی و منطقه ای با حضور ریاست واعضای کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ، نماینده مردم مراغه وعجب شیر ، امام جمعه شهرستان و جمعی از مسیولین شهرستان برگزار شد . مراغه – خبرگزاری […]

DSCF4073

اولین نشست فصلی مجمع عمومی بسیج شهرستان مراغه و فعالان فرهنگی در سال ۹۴ با موضوع تبیین وضعیت فرهنگی با نگاه ملی و منطقه ای با حضور ریاست واعضای کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ، نماینده مردم مراغه وعجب شیر ، امام جمعه شهرستان و جمعی از مسیولین شهرستان برگزار شد .

مراغه – خبرگزاری رصد – حجت الاسلام احمد سالک کاشانی رییس کمیسیون فرهنگی مجلس روز دوشنبه در این نشست گفت: رهبری، مردم و فتنه، خطوط قرمز مجلس و ملت بوده و در این زمینه ها هیچ گونه کوتاهی قابل قبول نیست.

وی افزود :برای مقابله با آسیب های جنگ نرم و فرهنگی غرب، باید هسته های مقاومت خانواده ها تشکیل شود و این هسته ها در قالب هسته های مساجد و محلات به صورت پیوسته در برابر این جریان خزنده برنامه ریزی کنند.

وی یاد آوری کرد : تقویت زیرساخت های ضروری فرهنگی و اجتماعی از جمله حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه، تقویت حوزه های علمیه، گسترش فرهنگ قرآنی و نیز تقویت مراکز پژوهشی و تحقیقاتی دینی از جمله مطالبات و دغدغه های فرهنگی مجلس است.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به فتنه ۸۸ گفت : فتنه سال ۸۸ برای براندازی نظام و ضربه زدن به ستون خیمه نظام اسلامی و رهبری ، برنامه ریزی شده بود که با حضور آگاهانه ملت ولایتمدار در صحنه، این توطئه خاموش شد.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: غرب و نظام سلطه سرمایه گذاری عظیمی برای ضربه زدن به بنیان خانواده ها در کشور ما کرده اند.

حجت الاسلام سیدمرتضی حسینی، افزود: غرب با صرف سرمایه گذاری های هنگفت در زمینه تولید برنامه ها با ایجاد شبکه ها و رسانه های ماهواره ای، درصدد ایجاد استحاله فرهنگی در جامعه اسلامی و نسل جوان کشورمان است.

وی اظهار کرد: خطر تهاجم فرهنگی و رسانه ای غرب، آسیبی جدی و در کمین خانواده ها و نسل جوان جامعه بوده و اهتمام و آگاه سازی در این راستا امری ضروری است.

مهدی دواتگری نیز در این نشست گفت: تهدیدهای جنگ نرم و فرهنگی دشمنان، با کمک، آگاهی و تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی شکست خواهد خورد.

وی افزود : آگاه سازی و فرهنگ سازی افراد جامعه در راستای مقابله با آسیب های جنگ نرم دشمنان علیه ارزش های اسلامی، انقلابی و اعتقادی جامعه اسلامی، امری ضروری و حیاتی است.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حضور دلسوزان و مسوولان نظام اسلامی و همت آن ها برای رفع دغدغه های فرهنگی با همراهی و همدلی ملت ، گام مهمی در جهت تعالی فرهنگی و اجتماعی جامعه است.

سرهنگ اکبر شالچی زاده فرمانده سپاه مراغه نیز ضمن خیر مقدم به میهمانان و مدعوین از افتخارات شهر فرهنگی وتاریخی مراغه در دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی گفتند .

وی افزود: مردم مراغه مردمی متدین و شهید پرور است که با تقدیم بیش از ۱۴۰۰ شهید در دوران انقلاب و دوران طلایی جنگ تحمیلی نقش مهمی در انقلاب و دفاع از آرمانهای جمهوری اسلامی داشت .

وی به راهپیمایی کفن پوشان مراغه ای در سال ۵۸ که موجب تقدیر وتشکر امام شد اشاره کرد و گفت : مراغه شهر اولین شهید دانشجوی اتمی کشور ، شهر اولین شهید هما فر ، شهر اولین شهید خلبان و شهر آبا واجدادی سردار شهید مهدی باکری می باشد.

پایان خبر

DSCF4081DSCF4082