رئیس پلیس فتای استان آذربایجان شرقی گفت : کنترل و ساماندهی فضای مجازی بر عهده پلیس فتا است اما برنامه ریزی برای تولید محتوا و همچنین ارتقای سواد رسانه ای مردم وظیفه تمامی مسئولان است و بی توجهی مسئولان به فضای مجازی خسارات جبران‌ناپذیری را به‌وجود می‌آورد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ; رئیس پلیس فتای استان آذربایجان شرقی شامگاه روز دوشنبه در جمع روسای ادارات شهرستان مراغه در سالن اجتماعات فرمانداری گفت : به تعبیر مقام معظم رهبری اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی و برای پای نهادن در این عرصه نیز ایمان پولادین لازم است.

سرهنگ محسن محمودی با اشاره به اینکه ابزارها و روش های مختلفی در فضای مجازی در حال فعالیت است افزود : برای آموزش شهروندان نسبت به آسیب‌های نوپدید و نوظهور نیازمند آشنایی و نحوه استفاده با ابزارهای نوین بخصوص‌ در فضای مجازی هستیم.

وی عنوان کرد: افزایش سواد رسانه ای باید مورد تأکید ادارات نهادها و بخصوص آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها باشد و بی توجهی مسئولان به این مسئله مهم خسارات جبران‌ناپذیری را به وجود می‌آورد.

سرهنگ محمودی ادامه داد: افزایش محبت در بین اعضای خانواده‌، رسیدگی به فرزندان‌، ایجاد گفتمان خانوادگی و انجام فرایض معنوی به خصوص نماز در خانواده‌ها به عنوان ستون بنیان حفظ ارزش‌های کیان خانواده‌ها است که از سوی دشمن مورد هدف قرار گرفته است و تلاش دارد این ارکان را سست نماید.

وی با بیان اینکه نشراکاذیب جزو بیشترین جرائم  ارتکابی در استان و شهرستان مراغه است خاطرنشان کرد : تهمت و افترا و اخبار کذب حتی واقعی علیه افراد و نهادها , انتشار تصاویر غیر واقعی و حتی واقعی , فتوشاپ نمودن چهره افراد از جمله جرائم ارتکابی در استان هستند.

وی ادامه داد : پلیس فتای استان افتخار دارد رتبه اول را در کشف جرائم کشور به خود اختصاص داده است و تعداد کشفیات این پلیس به 103 درصد افزایش یافته است .

وی تأکید کرد : اما پلیس فتا به تنهایی نمی تواند در خصوص فضای مجازی اقدامات لازم را انجام دهد , باید تمامی نهادها و ادارات با فرهنگ سازی و ارائه آموزش های لازم همیار پلیس در فضای مجازی باشند.

وی اضافه کرد : با توجه به اینکه شهرستان مراغه بعد از تبریز دومین شهر پرجمعیت استان محسوب می شود لازم است که در این شهرستان نیز آزمایشگاه دیجیتال راه اندازی شود که این امر با همت مسئولان شهر امکان پذیر خواهد بود .

انتهای پیام/