فرمانده سپاه مراغه گفت : جانبازی مدال ارزشمندی است که خداوند این نعمت گرانبها را نصیب بندگان پاک و بی آلایش خود می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ سرهنگ پاسدار رضا سامی در دیدار با جانباز ۷۰ درصدی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت :جانبازان چراغ راه و راهنمای ملت ایران برای مقابله با استکبار هستند  و فراموشی مرام و مسلک آنان باعث گمراهی خواهند شد .
وی با بیان اینکه جانبازان و خانواده‌ آنان از طلایه داران جهاد و ایثار هستند، افزود: جانبازان و رزمندگان در طول ۸ سال دفاع مقدس در دفاع از خاک و ناموس و دین از هیچ چیزی کم نگذاشتند و به طور مداوم تکالیف خود را شناخته و به موقع به آن جامه عمل پوشاندند.
فرمانده سپاه مراغه با اشاره به اینکه جانبازان شهدای زنده هستند و در سال‌های دفاع مقدس نقشی کلیدی ایفا کردند، خاطرنشان کرد : جانبازان عزیر ما در طول جنگ به درجه جانبازی نائل شدند و سالهای سال با درد و رنج جانبازی زندگی می کنند .
وی جانبازان را اسطوره صبر و مقاومت دانسته و تصریح کرد :  این اسطوره های صبر پس از پایان جنگ تحمیلی با رنج‌ها و مشقت‌ها کنار آمده و صبر کردند فلذا نمی توان با هیچ هدیه ارزشمندی از زحمات آن ها تجلیل کرد .
سامی گفت: دیدار با این عزیزان باعث قوت قلب و ایجاد انگیزه برای خدمت بیشتر، صادقانه و بی منت به مردم می‌شود.
وی زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و قدر دانی از ایثارگران را در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ادامه استقامت در مسیر ایثارگری و جانبازی برشمرد و عنوان کرد: جانبازی مدال ارزشمندی است که خداوند این نعمت گرانبها را نصیب بندگان پاک و بی آلایش خود می کند.
فرمانده سپاه ناحیه مراغه اضافه کرد : ملت شریف  ایران اسلامی  آرامش و آسایش امروز خود را مدیون جانفشانی های جانبازان هستند که تفسیر گر واقعی معنای ایثار هستند و در پیروی از اسطوره وفاداری و شجاعت حضرت ابالفضل العباس (ع)، آن قهرمان بی بدیل قیام کربلا، حماسه ای دیگری آفریدند.
وی گفت : از جانبازان و ایثارگران می‌خواهم تا تمام خدمتگزاران به نظام را دعا کنند تا در راستای تحقق اهداف عالیه انقلاب اسلامی موفق بوده و بتوانیم پاسخگوی ایثارگری‌های آنان باشیم.
اسماعیل محمدزاده جانباز لشکر۲۱ حمزه سید الشهدا  آذربایجان در منطقه دشت عباس از مناطق جنوب  در حین  پاکسازی با انفجار مین از ناحیه چشم و سر به درجه رفیع جانبازی نائل آمده و بینایی خود را کاملا از دست داده است
وی با وجود اینکه  چندین سال است که این مشکلات و زجر ها را تحمل می کند ولی باز هم تاکید دارد که حاضر است در مسیر ولایت و  رهبری جانفشانی کند .
محمد زاده افزود: چندین بار از استان با تیم  دوچرخه سواری جانبازان  درسالگرد  ارتحال حضرت امام (ره) عازم مرقد امام شده است .