نمانیده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ علاوه بر اینکه روحیه دینی و مذهبی ملت ایران را تقویت کرد، موجب ارتقای بینش سیاسی آحاد مردم نیز شد. آیت الله محسن مجتهدشبستری در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای […]

۸۱۶۳۴۶۲۲-۶۴۹۸۹۱۲

نمانیده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ علاوه بر اینکه روحیه دینی و مذهبی ملت ایران را تقویت کرد، موجب ارتقای بینش سیاسی آحاد مردم نیز شد.

آیت الله محسن مجتهدشبستری در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۵ خرداد، اظهار کرد: این روز بزرگ و تاریخی در نهضت اسلامی مردم ایران علیه رژیم ستمشاهی به خوبی ماهیت و ذات پلید و ضد اسلامی شاه را به جهانیان نشان داد.

وی افزود: ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ در واقع روز پیوند مردم با رهبری و ولایت فقیه بود که این ویژگی برای رژیم طاغوت قابل هضم نبود و به همین دلیل هزاران نفر را به شهادت رساند تا خوی جلادی و دیو منشی رژیم شاهنشاهی برملا شود.

آیت الله مجتهدشبستری با بیان اینکه پس از اتفاقات ۱۵ خرداد دور جدیدی از مبارزات ملت ایران علیه رژیم استبدادی شاه آغاز شد، گفت: مبارزان راه آزادی میهن با تداوم نهضت اسلامی امام خمینی (ره) موجب خلق حماسه ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ شدند.

وی با اشاره به بیانات مهم و موثر مقام معظم رهبری در سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی، یادآور شد: عمل و رفتار بر اساس منویات مقام رهبری و تبعیت از فرمایشان ایشان برای تک تک مسئولان و آحاد مردم کشور ضرورت است ، زیراکه عمل بر خلاف این توصیه ها موجب ایجاد لطمه به انقلاب و اسلامی خواهد شد.

آیت الله مجتهدشبستری ادامه داد: اگر افراد جامعه اسلامی ما معتقد به امام و رهبری هستند باید آمریکا را شیطان بزرگ بدانند و این موضوع را در گفتار و نوشته های خود بروز دهند تا بهانه ای برای سوء استفاده بیگانگان و دشمنان قشم خورده نظام جمهوری اسلامی باقی نماند.

وی ، اظهارات متناقض دولتمردان آمریکائی درباره مذاکرات هسته ای را نمونه بارز دشمنی ها و کینه توزی های این کشور علیه جمهوری اسلامی بیان کرد.

خطیب جمعه تبریز گفت: ما نمازگزاران تبریز اعلام می کنیم که رهبرا ما تمامی نصایح و راهنمائی های شما را با گوش جان شنیده و آنها را آویزه گوش خود قرار می دهیم، اما از مسئولان نیز می خواهیم اصول عملی امام راحل و رهنمودهای رهبری را برای تعالی و عظمت کشور اسلامی مو به مو اجرا نمایند.

آیت الله مجتهدشبستری با اشاره به عزل بنی صدر از ریاست جمهوری در ۲۰ خرداد سال ۱۳۶۰، این واقعه تاریخی را از افتخارات مهم مجلس اول شورای اسلامی دانست.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، از آحاد مردم و به ویژه مسئولان مساجد درخواست کرد تا با آماده سازی این اماکن عبادتی فضاهای تمیز و سالمی را برای استفاده روزه داران استان فراهم کنند.
منبع ایرنا