معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار مراغه گفت :دانش‌آموزان به عنوان سرمایه‌های نظام نقش قابل توجهی درآینده کشور دارند و موفقیت این قشر از جامعه درعرصه‌های علمی سبب توسعه و پیشرفت علمی کشور می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رصدمراغا ؛ جواد محمودی در مراسم تجلیل از رتبه های برتر کنکور ۹۶ در مراغه گفت : بزرگترین سرمایه‌گذاری در نیروی انسانی به ویژه دانش‌آموزان است زیرا آینده کشور به دست این قشر از جامعه رقم می‌خورد.

وی با اشاره به اینکه کنکور میدان با اراده هاست افزود : تلاش و پشت کار رمز موفقیت رتبه های برتر کنکور است و امروز این عزیزان نتیجه سال ها تلاش و اراده خود را می بینند .

محمودی با انتقاد از ایجاد مؤسسات آموزشی کنکور در کشور گفت : باید معلمان تمامی مطالب مربوط به کنکور را در مدرسه و در سر کلاس درس به دانش آموزان بیاموزند نه اینکه برخی مطالب برای کلاس های آموزشی با هزینه بالا نگه داشته شود .

مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این آیین با اشاره به نقش خانواده ها در کسب موفقیت های دانش آموزان گفت: خانواده ها و والدین با برنامه ریزی های صحیح همراه با آموزش و پرورشٰ زمینه های مناسبی برای بروز و شکوفایی استعدادهای نسل آینده ساز جامعه فراهم کنند.

جلیل اسلامی افزود : ۳۱ دانش آموز در کنکور سال ۹۶ توانسته اند رتبه های زیر هزار را کسب کنند که در بین آن ها رتبه های زیر ۱۰ نیز وجود دارد .

وی گفت: حضور ۲۰۰ نفر از دانش آموزان این شهرستان برای تحصیل در رشته های برتر مراکز دانشگاهی معتبر کشور در یک سال اخیر، نمونه بارزی از رشد و بالندگی دانش آموزان نخبه و افتخار آفرین این شهرستان است.