امام جمعه مراغه گفت: مبارزه با ظلم، نفی استکبار و دفاع از مظلوم در مقابل ظالم از مهمترین اصول اساسی مبارزاتی امام خمینی (ره) است. حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی، روز پنجشنبه در آیین بزرگداشت بیست و ششمین سالروز ارتحال امام خمینی (ره) در مسجد جامع این شهرستان، افزود: انقلاب اسلامی ایران بر پایه آرمان ها […]

۸۱۶۳۴۰۹۱-۶۴۹۷۹۳۳

امام جمعه مراغه گفت: مبارزه با ظلم، نفی استکبار و دفاع از مظلوم در مقابل ظالم از مهمترین اصول اساسی مبارزاتی امام خمینی (ره) است.

حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی، روز پنجشنبه در آیین بزرگداشت بیست و ششمین سالروز ارتحال امام خمینی (ره) در مسجد جامع این شهرستان، افزود: انقلاب اسلامی ایران بر پایه آرمان ها و اصول امام راحل برای تبیین رسالت ضد استکباری و شیطانی، کفر ستیزی و دفاع از مظلومان بوجود آمد.

وی با بیان اینکه این آرمان ها و مبارزه با ظلم و کفر تا وقتی که ظلم و شرک در دنیا باشد، ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: امام راحل با این آرمان خواهی و پیروزی انقلاب اسلامی، موجب احیای دوباره اسلام شد و آرزوی چند صد ساله روحانیان و پیروان تشیع را برآورده کرد.

امام جمعه مراغه ادامه داد: در چند قرن گذشته بسیاری از علمای مذهب تشیع به دنبال ایجاد حکومتی بودند که بر مبنای اصول و قوائد مذهب اسلام باشد و امام راحل با به ثمر رساندن انقلاب اسلامی، این آرزو را برآورده کرد.

حجت الاسلام پورمحمدی، با اشاره به نامه تاریخی امام راحل به گورباچف، خاطرنشان کرد: این نامه از اولین گام های ایشان برای گسترش آرمان های فرامنطقه ای انقلاب اسلامی بود.

وی گفت: هم اکنون نیز بررسی این نامه تاریخی دارای گستردگی فراوانی بوده و پیش بینی امام راحل در این نامه و نوید صدای شکستن استخوان های کمونیسم، محقق شد.

مردم و هیات های حسینی مراغه با حضور در مسجد جامع این شهرستان و برپایی مراسم عزاداری، بیست و ششمین سالروز رحلت امام راحل را گرامی داشتند.

پایان پیام /