دبیر ستاد بین المللی غدیر شهرستان مراغه گفت: دهه ولایت فرصتی برای تبیین محتوای غدیر و آشنا کردن مردم با موضوع ولایت فقیه و غدیر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ حجت الاسلام رحیم علی طالعی در همایش هیئت امنای مساجد، فرماندهان پایگاههای مقاومت و ائمه جماعات مساجد مراغه افزود: اگر ما غدیر را خوب درک کرده و به آن پایبند بودیم عاشورایی به وجود نمی آمد و امروز شیعه
کشی رایج نبود .
وی ادامه داد: غدیر در نظام مقدس جمهوری اسلامی جایگاه والایی داشته و باید شناخت و معرفت عمومی نسبت به غدیر و موضوع ولایت در جامعه تقویت شود.
حجت الاسلام طالعی گفت : الگوی تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، موضوع غدیر و امامت و ولایت است و به همین دلیل باید برنامه‌های دهه امامت و ولایت در شهرستان  با شور و شعور ویژه‌ای برگزار شود.
وی بصیرت افزایی را یکی از رسالت های مبلغان و روحانیان دانست و تاکید کرد: یکی از ابعاد گسترده تخریب عقاید و فرهنگ و ارزش های مردم در قالب جنگ نرم بوده که امروزه جوانان را هدف گرفته و وارد خانه هایمان شده است
و باید دربرابر آن ایستاد.
وی با تاکید بر اینکه باید در زنده نگه داشتن غدیر تلاش شود، افزود: اگر غدیر پر رنگ می شد، تهاجم فرهنگی به خانه ها نفوذ نمی کرد ، داعشی بهوجود نمی آمد و لیکن باید مبحث غدیر همواره با اولویت بیشتری در جامعه  برگزار
و طرح شود.
حجت الاسلام طالعی افزود: خوشبختانه مسئله غدیر  در سال های گذشته نیز به خوبی تبیین شده  و برنامه های ویژه تبلیغی چه در حوزه تبلیغات اسلامی و چه در حوزه سپاه و سایر نهادهای فرهنگی مورد استقبال مردم است .
وی خاطر نشان کرد: غدیر را باید باشکوه بیشتر برگزار کنیم  تا آنجا که جریان غدیر را باید مادران به صورت داستان به فرزندان خود روایت کنند تا بچه ها از کودکی با غدیر آشنا شوند.