فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مراغه گفت: در جنگ نرم، دشمن جبهه ای عمل می کند لیکن پایگاه های مقاومت بسیج هم باید برای مقابله با این توطئه های دشمن، جبهه سازی کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ سرهنگ پاسدار رضا سامی در مراسم تودیع و معارفه فرمانده حوزه مقاومت بسیج ۲ فتح مراغه افزود: دشمن در صدد است  تا بنیان خانواده را سست و بی غیرت جلوه دهد و از این رو بسجیان نقش مهمی برای مقابله با این نقشه های دشمن در قالب جنگ نرم باشند.

 وی با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر آتش به  اختیاری در موضوع فرهنگ ادامه داد: موضوعی که مؤلفه‌ های این بحث را تعریف می‌کند اقدام فرهنگی و خودجوش مردمی است که توسط گروه‌های مردمی انجام می شود.

وی اضافه کرد: امروز از آنجایی که بعضی از مسئولان اولویت‌‌های اصلی کشور را به فراموشی سپرده و موضوعات اصلی جزو دغدغه آن‌ها نیست، مفهوم آتش به اختیار، معنای خود را بازآفرینی می‌کند.

 وی با بیان اینکه در بحث آتش به اختیار مشکلاتی که موجب کندی کار در امور فرهنگی شده معنای خود را پیدا می‌کند گفت: در بحث عفاف و حجاب دستگاه‌هایی که قانون به آن‌ها اجازه اجرا داده اما آن‌ها به هر دلیل از انجام وظایف محوله امتناع ورزیده و کاری انجام نمی‌دهند، مردم باید به طور خودجوش وارد عمل شده و گام‌های لازم را بردارند.

سامی عنوان کرد: آتش به اختیار با توهین و بی‌ادبی مغایرت داشته و امری است که نیاز به صبر دارد و زمانی که دغدغه وزارتخانه‌ها باید مشکلات آحاد جامعه باشد که و این در حالی است که اکنون مسائل فرعی جایگزین مسائل اصلی شده و در این شرایط آتش به اختیار معنا می‌یابد.

فرمانده سپاه مراغه افزود: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه، یکی از مباحثی که هنوز به خوبی از سوی دستگاه‌ها عملیاتی و اجرا نشده، بحث امر به معروف و نهی از منکر است و اگر این موضوع توسط گروه‌های مردمی که در بین جامعه مقبولیت دارند، عملیاتی شده و به صورت یک گفتمان عمومی درآید، اثرات ماندگارتری در جامعه خواهد داشت.

در این مراسم از زحمات چهار ساله سرگرد پاسدار اسماعیل محمدی فرمانده حوزه مقاومت بسیج فتح ۲ تقدیر و سرگرد پاسدار حسین بهره ور به عنوان فرمانده جدید این حوزه معرفی شد.