مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه مراغه با اشاره به نقش حجاب و عفاف در ترویج فرهنگ اسلامی در خانواده ها گفت: کشف حجاب، زمینه ساز برهنگى فرهنگی و ترویج بى بند و بارى در جامعه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛سولماز فاخری اقدم در مصاحبه با خبرنگار ما افزود: حجاب برای بانوان به عنوان ارزشی اسلامی و گرانبها بوده که هم با مسائل فطری خلقت بشری سازگاری داشته وهم امنیت و آرامش روانی و اجتماعی آنان را تامین می کند.

وی بی حجابی را سبب ایجاد هیجان‏‌هاى مستمر عصبى و حتّى بیمارى‌‏هاى روانى دانست و ادامه داد: ثمره بد حجابی، سستى پیوند خانواده‌‏ها و نزول ارزش واقعی شخصیت زن در خانواده و  جامعه است.

وی با اشاره به فرمایشات مولای متقیان حضرت علی (ع) در خصوص جایگاه والای زن و حجاب در اسلام اضافه کرد: گل تا زمانی که در پوششی چون کاسبرگ است از انظار رهگذران مستور بوده، و از دستبرد گل چینان و سایر حوادث  نیز محفوظ می‌ماند و می‌تواند طراوت و شادابی خویش را حفظ کند ولی همین‌ که این از این پوشش به درآمد و نظر رهگذران را به خود جلب کرد، در معرض انواع و اقسام حوادث و آفات و آسیب‌های طبیعی و غیرطبیعی قرار خواهد گرفت و دیری نمی‌پاید که طراوت و شادابی خویش را از کف داده و بر اثر دست به دست شدن و سایر عوامل، رو به پژمردگی و پرپر شدن نا به‌هنگام می‌نهد.

وی برای پاسخ به دشمنان حجاب،  که می‌گویند بی‌حجابی فساد اخلاقی را به دنبال ندارد؛ گفت: حرفشان یا از روی غرض و مرض است یا از روی جهالت و سفاهت، چرا که برداشتن حجاب، مقدّمه‌ ای برای برهنگى، آزادى جنسى و بى بند و بارى که مشکلات و مفاسد موجود در جوامع ناشى از آن بوده و در عصر و زمان ما بر کسى پوشیده نیست.

دبیر همایش حجاب و عفاف شهرستان مراغه عفت و پاک دامنی را نقطه مقابل‏ شکم پرستى و شهوت پرستى‏ دانست، گفت: عفت نمودهاى گوناگونى از جمله عفت در نگاه، عفت در گفتار، عفت در شهوت داشته است.

فاخری اقدم افزود: ممکن است کسى حجاب مناسب داشته باشد  ولى عفت در نگاه، سخن گفتن و یا امور جنسى نداشته باشد که این خود نمونه حجاب بدون عفت است.

وی در جواب سوال بی تفاوتی مردم در مقابل به حجابی هم گفت: وجود بی تفاوتی و خنثی بودن در برابر برخی مسائل فرهنگی و اجتماعی از جمله فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، بزرگترین و خطرناک ترین مشکل در جامعه اسلامی است.

وی در خصوص افتخار زنان مومنه  در جامعه اسلامی گفت : زنان مؤمنه پیرو ولایت بوده و افتخارشان داشتن مسند و پست سیاسی نیست و مقام مادری را با هیچ مقامی قابل مقایسه نمی‌دانند.

وی ادامه داد: زنان ما، رؤسای دولت‌ها و مردان و زنان مبارز را تربیت می‌کنند که جامعه را در مسیر درست و صحیح هدایت می‌کنند.

 وی در خصوص فریضه واجب امر به معروف و نهی ازمنکر هم گفت: دشمن تلاش دارد با آلوده کردن زنان و دختران و با سست کردن اعتقادات، بی غیرتی را در مردان و بی عفتی را در زنان رواج داده و بدین ترتیب به اهداف تعیین شده خود برسد بنابراین امروز پیش ازهر زمان دیگر  جای خالی فریضه امر به معروف در جامعه احساس می شود.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه مراغه در پاسخ به سئوال بی حجابی زنان در خیابان ها گفت: خداوند  زیبایی‌هایی گل گونه را در زن  به ودیعت نهاده و تا زمانی که در پوشش حجاب قرار گیرد، طراوت و شادابی و طبعا جذابیت خویش را نیز پاس می‌دارد.

وی افزود: اما آن گاه که این پوشش و محافظ را از خویشتن فرو نهد، دست‌های تجاوزگر بسوی این گل‌ها دراز شده و چه بسا در جوانی به پژمردگی و بی نشاطی بگراید و باعث از بین رفت زیبایی‌های او شده و به فساد و انحراف او منجر می‌شود.