نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو درمجلس شورای اسلامی در خصوص اتفاقات ورزشگاه یادگارامام (ره) با بیان اینکه در این ماجرا دولت کاری که از دستش برمی آمد انجام داد، گفت: بازی دوباره برگزار نمی شود، زیرا خلاف قوانین بین المللی است و دراین مورد نمی توان کاری انجام داد. مسعود پزشکیان در گفتگو با […]

۸۱۶۳۰۵۹۶-۶۴۹۱۷۴۴

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو درمجلس شورای اسلامی در خصوص اتفاقات ورزشگاه یادگارامام (ره) با بیان اینکه در این ماجرا دولت کاری که از دستش برمی آمد انجام داد، گفت: بازی دوباره برگزار نمی شود، زیرا خلاف قوانین بین المللی است و دراین مورد نمی توان کاری انجام داد.

مسعود پزشکیان در گفتگو با خانه ملت با اشاره به پیگیری دولت و مجلس در خصوص حوادث به وجود آمده در دیدار نهایی لیگ برتر بین تیم های تراکتورسازی تبریز و نفت تهران در حیطه اختیاراتشان، نتیجه بازی ها را غیرقابل تغییر دانست و گفت: در این ماجرا دولت کاری که ازدستش برمی آمد انجام داد؛ حسین عسگری رئیس دپارتمان داوری هم استعفا داد و این پیگیری خوب بود؛ حتی وزیر ورزش و جوانان هم گروهی برای پیگیری تشکیل داده اما مسلم است که بازی دوباره برگزار نمی شود زیرا خلاف قوانین بین المللی است و دراین مورد نمی توان کاری انجام داد.

وی درباره داور این دیدار نیز گفت: فغانی که داور بازی تراکتورسازی ونفت بود در رقابت های دیگر هم به اشتباه برای تراکتور سوت زده بود. در حالی که مدیریت کردن فضای یک مسابقه با داوری کردن صرف فرق می کند که متأسفانه در آن دیدار اتفاق نیفتاد. در واقع فغانی در آن فضای پرهیجان و استرس به کسی که یک کارت زرد داشت دوباره کارت داد و یک پنالتی آشکار را هم نگرفت که چنین اشتباهاتی کاملاً به ضرر تیم تراکتور تمام شد و باعث شد به حق خود نرسد.

پزشکیان درباره اظهارات مدیرعامل اسبق تراکتورسازی مبنی بر پرداخت خسارت ۵ میلیارد تومانی به این تیم، گفت: بحث خسارت مالی مطرح نیست٬ بلکه ما پیگیر اشتباهات داوری هستیم؛ کسانی که به این موضوع اعتراض کرده اند، دستاورد نهایی که قهرمانی لیگ برتر بود را می خواستند و از این مساله ناراحت هستند که به حق شان نرسیده اند؛ بنابراین چنین اتفاقی با پول قابل مقایسه نیست.

وی معتقد است همین که دولت همراهی و برخورد می کند و می خواهد در حد اختیاراتش کاری انجام دهد این خوب است.

عضو مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تصمیمی برای پیگیری این موضوع از طریق مراجع بین المللی وجود ندارد، توضیح داد: چند سال قبل فرانسه و ایرلند برای راهیابی به جام جهانی ۲۰۱۰ با یکدیگر مسابقه دادند که اگر ایرلند پیروز می شد به جام جهانی راه می یافت ولی هانری بازیکن فرانسه با دست توپ را به داخل دروازه ایرلند انداخت و گل زد ولی داور ندید یا نادیده گرفت. در اینجا یک مملکت و یک کشور شکایت کرد ولی فایده نداشت و در نهایت فرانسه به جام جهانی رفت. به همین دلیل معتقدیم پیگیری از طریق فدراسیون بین المللی تأثیری در نتیجه کار ندارد و ما هم چنین تصمیمی نداریم.

پایان خبر/