به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ چند سالی است که رهبر انقلاب اسلامی بر سنت «افطاری ساده» تأکید دارند و می فرمایند : یک سنت خوب هم که باید مورد توجه قرار بگیرد، افطاری دادنهای ساده و بی‌پیرایه در مساجد و در خیابانها است؛ در مقابل افطاری‌های مسرفانه‌ای که بعضی‌ها انجام می دهند و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ چند سالی است که رهبر انقلاب اسلامی بر سنت «افطاری ساده» تأکید دارند و می فرمایند : یک سنت خوب هم که باید مورد توجه قرار بگیرد، افطاری دادنهای ساده و بی‌پیرایه در مساجد و در خیابانها است؛ در مقابل افطاری‌های مسرفانه‌ای که بعضی‌ها انجام می دهند و به جای اینکه در ماه رمضان وسیله‌ای بشوند برای نزدیکی روحی به فقرا و مستمندان، با این عمل، با این حرکت، خود را در لذات جسمانی غرق میکنند. چه بهتر که کسانی که می خواهند افطاری بدهند، با همین سنتی که رائج شده است، افطاری بدهند؛ که مردم را، رهگذران را و کسانی را که مایلند از افطاری استفاده کنند، در این سفره‌های رایگان و با بذل و بخشش و گشاده‌دستی، در کوچه‌ها، در خیابانها، در حسینیه‌ها، افطاری میدهند.

در این راستا، جمعی از مردم مراغه اقدام به آماده سازی سفره های ساده اما پربرکت افطاری نموده در مساجد و پارک های شهر از روزه داران پذیرایی می کنند . تصاویر اختصاصی رصدمراغا از این اقدام خداپسندانه را ببینید.
تصاویر زیر از سفره های افطاری پایگاه شهید مدنی که همه روزه این حرکت خداپسندانه را انجام می دهند و همچنین مراسم افطاری ساده پایگاه شهید آوینی و وقار تهیه شده است .