مدیر حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) مراغه گفت: قرآن، کلام خدا و مصباح هدایت است که عنایت به آن و عمل به آموزه های آن آدمی را به بهشت عبودیت و فلاح رهنمون می کند و از آدمی انسان کامل می سازد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ حجت الاسلام علی عادل در محفل انس سپاه ناحیه مراغه افزود: تمامی موجودات طبق آیات قرآنی یک هدف را دنبال می کنند و آن رسیدن به مقام  انسانیت است

وی  یادآوری کرد: ما معمولا در مقام بشری و حیوانی هستیم برای رسیدن به مقام انسانیت باید چهار مرحله از مراحل سلوک را طی بکنیم تا به این جایگاه والا برسیم.

حجت الاسلام عادل اولین مرحله سیر  را سفر از خلق به حق عنوان کردو گفت: لازمه این سفر،  شناخت اسما و صفات خداوند متعال است  و در این مرحله انسان به عنوان موجود زنده باید بداند که همگی در محضر خداوند متعال هستیم.

وی دومین سفر را سفر توحیدی مطرح کرد و افزود: دراین سفر انسان عارف از شناخت اسما و صفات خداوند به حقیقت پی برده و توحیدی می شود.

وی با بیان اینکه در مراحل بعدی سفرها  انسان عارف بعد از توحیدی شدن به سوی خلق سفرکرده و در میان خلق با حق جلوه و ظهور پیدا میکند افزود:  بعد از طی این مراحل انسان عارف جلوه خداوند متعال است ، در این صورت چشم و گوش انسان مظهر اسم بصیر، اسم سمیع  واسما الهی می شود.

مدیر حوزه علمیه امیرالمومنین علیه السلام  مراغه با بیان اینکه مظهر انسان کامل و اشرف مخلوقات حضرت محمد صلی الله علیه و آله  است افزود: قرآن هم بعنوان پیغمبر مکتوب و انسان  کامل مکتوب  از طرف خداوند فرستاده شده .است.

وی خاطر نشان کرد: در مسیر انسانیت، معرفت به قرآن و  اهل بیت علیه السلام بهترین الگوی عملی  برای انسانهای عارف و توحیدی است.

وی در بخش دیگر سخنان خود به سند ۲۰۳۰ هم اشاره ای کرد و افزود: این سند کاملا با اسلام  و قانون اساسی ما مغایرت دارد و اجرای آن در کشور خیانت است .

وی گفت: امضاکردن این سند با انقلابی بودن مدیران کاملا مغایرت دارد، طبق فرمایش مقام معظم رهبری قوانین و بخشنامه های کشور ما ریشه در دین اسلام دارند بجای اینکه کشورهای دیگر دنیا از قوانین ما الگو برداری بکنند مدیران بی کفایت ما از برنامه های غیر اسلامی کپی برداری می کنند که این مغایر با انقلابی بودن است .  

 انتهای پیام /