دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی از کشف ۱۵ کارگاه تولید مواد روانگران شیشه در این استان خبر داد و گفت: این موضوع نشان می دهد که نظام سلطه برای نابودی جوانان این کشور نقشه های زیادی را طراحی کرده است. محمدعلی نصرتی روز پنجشنبه در نشست یکروزه علمی ‘اعتیاد و آسیب […]

۸۱۶۲۶۰۴۸-۶۴۸۳۹۸۲

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی از کشف ۱۵ کارگاه تولید مواد روانگران شیشه در این استان خبر داد و گفت: این موضوع نشان می دهد که نظام سلطه برای نابودی جوانان این کشور نقشه های زیادی را طراحی کرده است.

محمدعلی نصرتی روز پنجشنبه در نشست یکروزه علمی ‘اعتیاد و آسیب های اجتماعی آن’ در دانشگاه پیام نور ترکمانچای، با بیان اینکه اعتیاد به عنوان بزرگترین منکر قرن مطرح بوده و ۱۷۰ کشور و ۲۵۰ میلیون نفر در دنیا با این معضل درگیر هستند، افزود: متاسفانه کشور ما به جهت قرار گرفتن در مسیر ترانزیت و مجاورت با غول تولید کننده مواد مخدر بیشترین آسیب با آمار بالای تلفات را دیده است.

وی اضافه کرد: ایران مبارزه بی امانی با این معضل در سطح جهان را متقبل شده و هزینه های فراوانی نیز در این راه پرداخت کرده است.

نصرتی با اشاره به اینکه دشمنان نظام، سرمایه ها و ارزش های اجتماعی کشور ما را با ابزارهای مختلف مورد همجمه قرار داده اند، افزود: بحث مواد مخدر و مشروبات یکی از راههای دشمن برای نابودی جوانان ما است اما باید بدانند که این امر توهم و خیالی بیش نیست.

وی با بیان آثار تخریبی زیاد مواد مخدر صنعتی نسبت به مواد سنتی، گفت: دشمن درصدد خلع سلاح ایرانیان از ایمان و اخلاق است تا با گرفتن روحیه و انگیزه از جوانان، نقشه های شوم خود را اجرا کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی به تاثیر منفی فضای مجازی و دامن زدن مشکلات از طریق شبکه های اجتماعی اشاره کرد و افزود: متاسفانه خانواده ها به موضوع تربیت توجه نشان نمی دهند، در حالیکه ادب، اخلاق و تربیت درست اسلامی از مهمترین رسالت های والدین به شمار می رود.

وی افزود: رویکرد کتمان و پنهان کاری از طرف خانواده ها درست نیست زیرا والدین اصلی ترین رکن در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد جوانان هستند و باید با آگاهی و بصیرت کامل به این موضوع ورود کنند.

نصرتی، هرگونه سخت گیری و سهل گیری از سوی والدین در حوزه مواد مخدر را زیان آور خواند و یادآور شد: این امر نیازمند روش خاص و مهارت لازم است که باید به والدین آموزش داده شود.

امام جمعه شهر ترکمانچای نیز در این نشست بر تقویت اعتماد به نفس جوانان در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد تاکید کرد و گفت: عدم اعتماد به نفس در جوانان و تمایل آنها به راحت طلبی و آسایش از مهمترین عوامل گرایش به سمت مواد مخدر است.

حجت الاسلام یونس کیانی، بی تفاوتی در قبال این آسیب اجتماعی را سبب گرفتاری جامعه خواند و افزود: باید عوامل ایجاد اعتیاد در جامعه را از بین ببریم زیرا علاج واقعه قبل از وقوع متحمل هزینه زیاد نبوده و تنها نیازمند مدیریت درست تفکر از سوی مراجع ذیربط می باشد.

وی با بیان اینکه متولیان امور فرهنگی در جامعه، معنی درست آرامش را با تبیین مبانی قرآنی به جوانان یاد نداده اند، گفت: جوانان باید به فرهنگ جامعه و ارزش ها و باورهای دینی پایبند و متعهد شوند تا در دام آسیب های اجتماعی گرفتار نشوند.

منبع : ایرنا